بارندگی‌های اخیر به ۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی آسیب رسانده است

  • انتشار: ۱۸ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 179824

همرمان با بارندگی‌های شدید و سیلاب‌های اخیر که منجر به کشته و آواره شدن هزاران نفر در ولایت‌های مختلف کشور شد، دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرده که این بارندگی‌ها به ۱۰ هزار هکتار زمین زراعتی نیز آسیب رسانده است.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) با نشر گزارش تازه یک ماهه‌اش گفته است که بارندگی‌های شدید و سیلاب‌ها در ماه گذشته (اپریل ۲۰۲۴)، به محصولات کشاورزی در افغانستان آسیب رسانده است.

بر بنیاد این گزارش، در یک ماه گذشته حدود ۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در مناطق شرقی و جنوب‌ شرقی کشور، از باران‌های شدید و سیلاب‌ها آسیب دیده‌‌اند.

این سازمان همچنین گفته است که زمینه کار در افغانستان محدود است و با برگشت کاروان‌های مهاجران از کشورهای همسایه، فرصت‌های کاری کاهش یافته است.

اوچا می‌گوید که بارندگی‌ها در اوایل سال می‌تواند برای رشد گندم در افغانستان بهتر باشد؛ اما ناهنجاری‌های آبی در کوه‌های بدخشان وجود دارد که این سبب عدم دسترسی مناطق دیگر به آب می‌شود و برای محصولات که در فصل دوم متکی به آبیاری هستند، صدمه وارد می‌کند.

این در حالی است که وزارت مهاجرین طالبان روز (یک‌شنبه ۱۷ثور) اعلام کرد که بر اثر جاری‌شدن سیلاب‌ها و باران‌های شدید تنها در ولایت غور، بیش از یک‌هزار خانواده بی‌جا شده‌اند و اکنون در فضای باز زندگی می‌کنند.

بر بنیاد این گزارش‌، راه‌های مواصلاتی برخی روستاهای ولسوالی مرغاب این ولایت نیز مسدود شده‌اند که سیلاب‌ها به ده‌ها جریب زمین کشاورزی و باغ‌های میوه آسیب رسانده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟