بارنده‌گی و سرازیرشدن سیلاب در چهار ولایت جان دو تن را گرفت و خسارات هنگفت مالی برجا گذاشت

  • انتشار: ۹ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 178973

در پی بارنده‌گی شدید و سرازیرشدن سیلاب در میدان‌وردک، هرات، فراه و بادغیس دو کودک جان باخته‌اند و خسارات هنگفت مالی بر مردم وارد شده است.

ریاست آماده‌گی مبارزه با حوادث طبیعی طالبان در میدان‌وردک، روز شنبه، ۸ ثور با نشر خبرنامه‌ای نوشته که بارنده‌گی شدید طی ۲۴ ساعت گذشته در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت، تلفات جانی و خسارات مالی برجا گذاشته است.

طبق خبرنامه، شب گذشته در نتیجه فروریختن سقف یک خانه در ولسوالی دایمیرداد این ولایت، یک کودک ۱۰ ساله جان باخته است و سه تن دیگر به شمول یک زن زخم برداشته‌اند.

خبرنامه افزوده که در یک رویداد دیگر یک کودک ۱۱ ساله در روستای «ایدل» ولسوالی چک این ولایت در سیلاب غرق شده و جان باخته است.

در همین حال، ریاست آماده‌گی مبارزه با حوادث طبیعی طالبان در میدان‌وردک از تخریب ۱۹ باب خانه، تلف شدن ۳۲ رأس مواشی و تخریب ۶۰۰ جریب زمین زراعتی در سطح این ولایت خبر داده است.

در همین حال، منابع در هرات می‌گویند که به دنبال سرازیرشدن سیلاب در ولسوالی‌های ادرسکن، زاول، فرسی و پشتون زرغون این ولایت بیش از ۴۰ خانه زیر آب، بیش از ۵۰ رأس مواشی تلف و حداقل ۵۰۰ جریب زمین زراعتی تخریب شده است.

از سویی هم، باشنده‌گان ولسوالی‌های تگاب‌عالم، قادس و جوند ولایت بادغیس می‌گویند که ۸۰ خانه در این سه ولسوالی زیر آب شده، بیش از ۱۰۰ رأس مواشی تلف شده، حداقل ۴۰۰ جریب زمین زراعتی از بین رفته و به چاه‌ها و پلچک‌ها در این ولسوالی‌ها نیز آسیب رسیده است.

همچنان، باشنده‌گان ولسوالی پرچمن فراه به روزنامه ۸صبح می‌گویند که پس از چاشت امروز به دنبال سرازیرشدن سیلاب پنج خانه تخریب و بیش از ۳۰ جریب زمین زراعتی به زیر آب‌ شده است.

این در حالی است که ریاست هواشناسی زیر اداره طالبان هشدار داده است که در ۲۴ ساعت آینده ۲۸ ولایت کشور گواه بارنده‌گی شدید و سیلاب خواهند بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟