ایلان ماسک در سفری غیر منتظره به چین رفت

  • انتشار: ۱۰ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 179071

ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت تسلا، در سفری از پیش اعلام نشده به چین رفته تا با مقام‌های ارشد این کشور درباره انتقال نرم‌افزار رانندگی خودکار (FSD) مذاکره کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که ایلان ماسک روز یکشنبه، ۲۸ اپریل با یک جت شخصی که به نام شرکت مرتبط با اسپیس ایکس و تسلا ثبت شده در فرودگاه بین‌المللی پکن فرود آمده است.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام آگاه گفته که آقای ماسک قرار است با مقامات ارشد چینی از جمله لی چیانگ؛ نخست وزیر، در مورد عرضه نرم‌افزار رانندگی خودکار کامل، «اف‌اس‌دی» و مجوز انتقال داده به خارج از کشور گفتگو کند.

در گزارشی که شبکه تلویزیونی دولتی چین، سی‌سی‌تی‌وی، از دیدار ایلان ماسک با لی چیانگ منتشر کرد، اشاره‌ای موضوع فن‌آوری «اف‌اس‌دی» به عنوان یکی از موضوعات مورد گفتگوی دو طرف نشده است.

تسلا، شرکت امریکایی تولید کننده موترهای برقی، چهار سال پیش نرم افزار «اف‌اس‌دی» را که مستقل‌ترین نسخه از نرم افزار اتوپایلوت این شرکت است، عرضه کرده بود اما با وجود درخواست مشتریان چینی این فن‌آوری هنوز به چین نرسیده است.

«اف‌اس‌دی» از جمله طرح‌های در دست تکمیل شرکت تسلا برای موترهای برقی است و امکان «رانندگی خودکار در خیابان‌های شهر» را به رانندگان می‌دهد.

اما به تازگی در پی نگرانی از احتمال تصادف، تسلا در فراخوانی به مالکان حدود دو میلیون موتر تسلا در امریکا، از آنها خواست تا اقدامات امنیت جدیدی را در یک بسته آزمایشی نرم افزار اف‌اس‌دی‌ بتا به شکل رایگان و از طریق اتصال بی‌سیم نصب کنند.

آقای ماسک در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرده که تسلا به زودی قابلیت «اف‌اس‌دی» را در اختیار مشتریان در چین قرار خواهد داد.او حتی در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد گفت که در آینده همه موترها در دنیا برقی خواهند شد.

سفر مدیر عامل تسلا به چین یک هفته پس از به تعویق افتادن سفر او به هند انجام می‌شود؛ سفری که گفته شد به دلیل مشکلات اخیر شرکت تسلا لغو شده‌ است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟