ایران: مهاجران افغانستانی برگردند و افغانستان را آباد کنند

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرین
  • شناسه مطلب: 177280

وزارت داخله ایران طی بیانیه‌ای پذیرش مهاجران افغانستانی در آن کشور را ناممکن عنوان کرده و افزوده که این مهاجرین باید به کشور خود برگردند.

خبرگزاری دولتی ایرنای ایران گزارش داده است که وزارت داخله این کشور امروز دوشنبه، ۲۰ حمل در پاسخ به «برخی فضاسازی‌ها در خصوص مهاجران و اتباع خارجی» این بیانیه را صادر کرده است.

در بیانیه آمده است که «تلاش برخی سایت‌ها برای ایجاد افغانستان ستیزی، مطرود است». این وزارت همزمان گفته است که مهاجرین افغانستانی باید به سرزمین خود برگردند و افغانستان را آباد سازند.

در بیانیه وزارت داخله ایران تاکید شده که «امکان پذیرش افغانستانی‌ها» در آن کشور وجود ندارد و در ادامه آمده است که اتباع خارجی بدون مجوز از سوی نیروهای امنیتی ایران به کشورشان بازگشت داده خواهند شد.

افغان‌ها، بزرگترین جمعیت مهاجران در ایران را تشکیل می‌دهند و این کشور هم مانند پاکستان و ترکیه، در ماه‌های اخیر روند اخراج مهاجران افغانستانی را تشدید کرده است. وزارت مهاجرین طالبان دو روز پیش از اخراج حدود ۲ هزار مهاجر افغانستانی از ایران طی یک روز خبر داده بود.

مهاجران افغانستانی عمدتا پس از تسلط طالبان بر افغانستان، برای فرار از خطر انتقام‌گیری این گروه و یا به دلایل اقتصادی به ایران رفته‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟