انجمن انسجام دیپلماتان: تمام جریان‌های سیاسی، مدنی و نظامی در برابر طالبان متحد شوند

  • انتشار: ۹ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 178967

انجمن انسجام دیپلماتان جمهوری اسلامی افغانستان گفته است که تمام جریان‌های سیاسی، مدنی و جبهه‌های نظامی باید در برابر طالبان متحد شده و صف واحد در برابر این گروه به‌وجود بیاورند.

انجمن انسجام دیپلماتان جمهوری اسلامی افغانستان روز شنبه، ۸ ثور، با نشر اعلامیه‌ای در واکنش به گزارش اخیر وزارت امور خارجه امریکا گفته است که این گزارش بخش کوچکی از اوضاع بحرانی کشور زیر سلطه طالبان را نشان می‌دهد.

به گفته این انجمن، تسلط طالبان سبب نقض حقوق اساسی و کرامت انسانی شهروندان افغانستان به‌صورت کامل شده و باعث شده این کشور در بحران فراگیر اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی قرار گیرد.

در اعلامیه آمده است: «در این شکی نیست که ادامه عمل‌کرد ظالمانه و تبعیض سیستماتیک طالبان نه‌تنها که بافت‌های اجتماعی جامعه و ارزش‌های مشترک مردم ما را صدمه جبران‌ناپذیر می‌زند و بحران سیاسی-امنیتی این کشور را هر روز عمیق‌تر می‌سازد؛ بلکه دامنه این بحران را در منطقه و جهان نیز گسترش می‌دهد.»

این انجمن از جامعه بین‌المللی، به‌ویژه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی تأثیرگذار خواسته است تا اجازه ندهند شهروندان افغانستان از این بیش‌تر قربانی منافع کوتاه‌مدت سیاسی و اقتصادی شماری از کشورها شوند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه امریکا در گزارشش به نقض گسترده حقوق بشر و سرکوب آزادی‌های مدنی و رسانه‌ای در افغانستان اشاره کرده است.

طالبان در این گزارش متهم به دست داشتن در فساد گسترده و تبعیض قومی، جنسیتی و مذهبی شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟