امضای قانون ارسال کمک واشنگتن به اوکراین؛ روسیه: امریکا جنگ را انتخاب کرده است

  • انتشار: ۶ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 178741

به‌دنبال امضای قانون ارسال کمک نظامی واشنگتن به اوکراین و اسراییل توسط جو بایدن، رییس جمهور امریکا آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن می‌گوید که امریکا جنگ را انتخاب کرده است و در زمینه تداوم درگیری‌ها تلاش می‌کند.

آنتونوف روز چهارشنبه، ۲۴ اپریل در یک نشست خبری گفته است که امریکا طرف «شیطان» را انتخاب کرده و از فاشیسم حمایت می‌کند.

به گفته وی، ایالات متحده برای رسیدن به هدف خود حاضر به فدا کردن جان مردم بی‌گناه است.

سفیر روسیه در واشنگتن تصریح کرده است: «سیاست‌مداران امریکایی با تصمیم‌شان سرنوشت یک کشور را تعیین کرده‌اند و از آن به‌عنوان «دژکوبی» علیه روسیه استفاده می‌کنند.»

گفتنی است که مجلس سنای امریکا روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۳ اپریل) طرح بسته جدید کمک ۹۵ میلیارد دالری به اوکراین، اسراییل و تایوان را تایید کرده بود.

پیشتر جو بایدن، رییس جمهور امریکا نیز قانونی را امضاء کرده بود که براساس آن کمک‌های نظامی جدید از سوی واشنگتن به اوکراین ارسال می‌شود.

بربنیاد گزارش اسکای‌نیوز، بایدن هنگام امضای این قانون گفته که طی چند ساعت آینده ارسال کمک‌ها به اوکراین و اسراییل آغاز خواهد شد.

وی این اقدام را به نفع امنیت ملی امریکا خوانده است.

رییس جمهور امریکا همچنان تصریح کرده که اوکراین نیمی از مناطق تصرف‌شده از سوی روسیه را پس گرفته است.

بایدن افزوده است: «همه ما در مقابل دیکتاتوری پوتین ایستاده‌ایم و اقدامات پوتین ما را وادار کرد تا از اوکراین حمایت کنیم.»

این در حالی است که چند روز پیش دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه هشدار داده بود که کمک‌های امریکا به اوکراین و اسراییل سبب افزایش بحران‌ها در جهان می‌شود.

پیسکوف روز یک‌شنبه، ۲۱ اپریل با نشری پیامی در کانال تلگرام کمک نظامی به کی‌یف را به مثابه حمایت مالی مستقیم از یک «فعالیت تروریستی» خوانده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟