امریکا شش فرد و دو نهاد مرتبط با کوریای شمالی را تحریم کرد

  • انتشار: ۹ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 176393

امریکا شش فرد و دو نهاد مستقر در روسیه، چین و امارات متحده عربی را به اتهام تامین مالی برنامه تسلیحاتی کوریای شمالی تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری امریکا چهارشنبه‌شب، ۲۷ مارچ با نشر بیانیه‌ای گفته که این تحریم‌ها در هماهنگی با کوریای جنوبی وضع شده است.

براساس این بیانیه، شرکت‌های تحریم‌شده شامل «آلیس» در روسیه و «پایونیر بنکونت استار» در امارات متحده عربی وابسته به «شرکت فناوری اطلاعات چینیونگ کوریای شمالی» هستند و این شرکت فناوری داخلی نیز با نیروهای مسلح کوریای شمالی مرتبط است.

بربنیاد گزارش رویترز، تحریم‌های بین‌المللی به رهبری امریکا علیه کوریای شمالی در چند سال گذشته نتوانسته است، برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ را متوقف کند.

به‌رغم افزایش تحریم‌ها، کوریای شمالی در ماه‌های اخیر آزمایش‌های موشکی و رزمایش‌های نظامی خود را افزایش داده است.

در تازه‌ترین مورد هفته گذشته و همزمان با سفر انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا به کوریای جنوبی، کوریای شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرده بود.

گفتنی است که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی اخیراً با حضور در رزمایش نیروهای هوایی این کشور، خواستار آماده‌گی کامل ارتش برای هرگونه درگیری احتمالی شده است.

رزمایش‌های نظامی و آزمایش‌های موشکی کوریای شمالی در حالی انجام می‌شود که گزارش «ارزیابی تهدید سالانه ۲۰۲۴ امریکا» نشان داده است که کیم به افزایش قابلیت‌های نظامی هسته‌ای کشورش ادامه خواهد داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟