اعتراض پناهجویان افغانستانی مقابل دفتر سازمان ملل در اندونزیا

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرین
  • شناسه مطلب: 179786

شماری از پناهجویان افغانستانی در شهر ماساکار اندونزیا در اعتراض به عدم رسیدگی به درخواست پناهندگی آنان، مقابل دفتر سازمان ملل تجمع کردند.

این تجمع اعتراضی امروز دوشنبه، ۱۷ ثور برگزار شد و پناهجویان گفتند که سال‌ها است به درخواست پناهندگی آنان رسیدگی نمی‌شود.

این معترضان هشدار دادند که تا زمانی که از این سازمان پاسخ دریافت نکنند، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد. آنان همچنین پولیس اندونزیا را به برخورد خشونت‌آمیز با معترضان متهم کردند.

پناهجویان می‌گویند در پی اعتراضات آنان پولیس این کشور یک زن افغان را بازداشت کرده است. آن‌ها خواستار رسیدگی به پرونده‌های مهاجرتی خود، انتقال و اسکان به کشورهای دیگر شده‌اند.

براساس آمارهای منتشر شده، نزدیک به ۱۲ هزار پناهجوی عمدتاً افغانستانی در اندونزیا زندگی می‌کنند. این معترضان بارها در برابر دفاتر سازمان ملل در این کشور دست به تحصن و اعتراض زده‌اند اما دیده می‌شود که این اعتراضات نتایج چندانی در پی نداشته است.

در دو سال گذشته حد اقل دو پناهجوی افغانستانی در اندونزیا به دلیل بی‌سرنوشتی و عدم رسیدگی به پرونده‌های شان، خودکشی کرده‌اند. این آمار در ده سال گذشته به حدود ۱۶ مورد می‌رسد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟