استفاده پاکستان از سه هواپیما با ۱۲ بمب لیزری هدایت‌شونده در حملات شب گذشته

  • انتشار: ۲۸ حوت ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 175619

یک حساب مربوط به ارتش پاکستان گفته است که مواضع تی‌تی‌پی در مناطقی از خاک افغانستان با سه هواپیما حامل بیش از ۱۲ بمب هدایت‌شونده لیزری دقیق هدف قرار داده شده است.

این حساب مربوط به ارتش پاکستان روز دوشنبه، ۲۸ حوت با نشر پستی در ایکس گفته است که نیروهای هوایی این کشور از سه هواپیمای اصلی برای این عملیات در خاک افغانستان استفاده کرد.

در متن پست همچنان آمده است که نوعیت جت‌هایی که در این حمله از آن استفاده شد «Bayraktar Akınc » ،«JF-17 Thunder» و «CAIG Wing Loong II» بود.

در ادامه این پست اضافه شده است: «بیش از ۱۲ بمب هدایت‌شونده لیزری بسیار دقیق، توسط این سه هواپیما با دقت صددرصد بدون آسیب جانبی برای انجام عملیات ضد تروریستی در منطقه استفاده شد.»

در این پست به نقل از ارتش پاکستان، از حملات هوایی شبانه بر پکتیکا و خوست «عملیات ضد تروریستی بزرگ ضد شورش (COIN)» نام برده شده است.

ارتش پاکستان تا کنون به‌گونه رسمی درباره نوعیت این هواپیماها چیزی نگفته است.

پاکستان با نشر بیانیه‌ای هدف از این حملات هوایی را که منجر به تلفات غیرنظامیان در‌ پکتیکا و خوست شد، «مبارزه با تروریسم» عنوان کرده است.

طالبان در واکنش به این حملات پاکستان مواضع نظامیان این کشور در امتداد خط دیورند را هدف حملات سنگین قرار دادند و جنگ میان دو طرف هنوز ادامه دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟