احمد مسعود: حمله به خاک امریکا یا اروپا در حال حاضر بسیار محتمل است

  • انتشار: ۱۰ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 179215

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان گفته که تروریسم در خلاء ناشی از خروج امریکا از کشور در حال رشد است و این امکان وجود دارد که افراط‌گرایان تلاش کنند به ایالات متحده یا اروپا ضربه بزنند.

گفت‌وگوی مسعود با روزنامه دیلی ‌میل چاپ بریتانیا روز دوشنبه، ۱۰ ثور نشر شده است.

او در این گفت‌وگو افزوده است:‌ «حمله به خاک امریکا یا اروپا در حال حاضر بسیار محتمل است. موضوع اگر نیست، مسأله زمان است.»

به گفته وی، همان رقابت خشمگینی که در ماجرای ۱۱ سپتامبر مشاهده شد، اکنون نیز میان گروه‌های تروریستی وجود دارد.

او افزوده است که مردم افغانستان احساس «ناامیدی و رها شده» می‌کنند و آن‌ها در برابر «رژیم وحشی» که به‌طور سیستماتیک حقوق اولیه را سلب می‌کند، رها شده‌اند.

در همین حال، مسعود اضافه کرده است: «مردم افغانستان اکنون غرب را منافق می‌بینند.»

طبق اظهارات وی، نیروهای خارجی که سال‌ها در مورد نیاز به دموکراسی تبلیغ می‌کردند، مردم را به دست رژیمی سپردند که مانع رفتن دختران به مکتب شده‌اند.

او گفته که مقاومت دارای مهمات است و سربازان بیش‌تری از جمله کماندوهای نیروهای ویژه افغانستانی را که در کنار نیروهای غربی می‌جنگیدند، استخدام می‌کند.

به گفته مسعود، مقاومت تقریباً به تنهایی در حال مبارزه است و اکنون نیروهای غربی به کشوری که توسط جنگ ویران شده، پشت کرده‌اند.

او معتقد است که جو بایدن، رییس جمهور امریکا باید در سیاست خود در قبال افغانستان تجدید نظر کند، در غیر این صورت ممکن است عواقب بزرگ در پی داشته باشد.

پیش از این نیز احمد مسعود بدون این‌که از فرد یا گروهی نام ببرد، گفته بود که طی نزدیک به سه سال گذشته شماری از افراد در داخل و خارج از کشور با «نادیده گرفتن درد و رنج مردم»، به‌ویژه زنان در افغانستان، برای حمایت از طالبان «لابی‌گری» می‌کردند.

رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان تاکید کرد که طالبان تمام دروازه‌های صلح و گفت‌وگو از یک مجرای «مشروع و سیاسی» را بسته کرده‌اند.

گفتنی است که سیاسیون مخالف طالبان همواره نسبت به تهدید کشورهای منطقه و فرامنطقه از افغانستان زیر حاکمیت طالبان هشدار داده‌اند.

حاکمیت سه‌ساله طالبان بر افغانستان، کشورهای همسایه و جهان را از رشد تروریسم در منطقه نگران کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟