اتحادیه اروپا حدود پنج میلیون یورو برای تقویت امنیت غذایی در سه ولایت افغانستان کمک می‌کند

  • انتشار: ۲۹ حوت ۱۴۰۲
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 175717

دفتر اتحادیه اروپا در افغانستان اعلام کرده است که حدود پنج میلیون یورو به سازمان «اقدام علیه گرسنگی» برای تقویت امنیت غذایی و معیشت در ولایت‌های بدخشان، دایکندی و غور کمک می‌کند.

در اعلامیه‌‌ای که دفتر اتحادیه اروپا در افغانستان امروز (سه‌شنبه، ۲۹ حوت) منتشر کرده، آمده است که با این کمک بیش از ۲۶ هزار نفر و جوامع روستایی در سال آینده مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

دفتر اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که این کمک در زندگی افرادی که با سوءتغذیه، ناامنی غذایی و کمبود منابع برای زراعت مواجه هستند، تغییر ایجاد خواهد کرد.

در اعلامیه‌ی دفتر اتحادیه اروپا آمده است که این پروژه بر تقویت تولیدات زراعتی، پرورش گاو، مرغ و خروس و حمایت از مشاغل کوچک و متوسط متمرکز است.

این دفتر گفته است که این پروژه همچنین انتقال دانش و مهارت در فعالیت‌های زراعتی را با نگاهی ویژه به زنان و جوانان افزایش می‌دهد.

رافائیلا ادیس، سرپرست دفتر اتحادیه اروپا در افغانستان در مراسم راه‌اندازی این پروژه گفته است: «من از مشارکت جدید ما با اقدام علیه گرسنگی برای ایجاد تغییر واقعی در زندگی ده‌ها هزار افغانستانی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند بسیار استقبال می‌کنم.»

او افزوده است: «تقویت مهارت‌ها و شیوه‌های زراعت به زنان و مردان افغان کمک می‌کند تا برای رویارویی با مخاطرات مرتبط با تغییرات اقلیمی، ایجاد درآمد پایدار و کاهش فقر آمادگی بیشتری داشته باشند.»

ویجی رغوان، مسئول دفتر سازمان اقدام علیه گرسنگی در افغانستان گفته است که این پروژه سه ولایتی را پوشش می‌دهد که از سطح بالای ناامنی غذایی رنج می‌برند.

او افزوده است که میزان ناامنی غذایی حاد در ولایت‌های بدخشان و دایکندی ۴۰ درصد و در ولایت غور ۴۵ درصد است‌‌.

پس از تسلط طالبان و بحران اقتصادی در کشور و همچنین در پی خشک‌سالی شدید در سه سال اخیر، میزان ناامنی غذایی در افغانستان افزایش چشم‌گیر یافته است.

براساس گزارش نهادهای بین‌المللی، اکنون در افغانستان حدود ۱۵.۸ میلیون نفر با ناامنی غذایی حاد مواجه هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟