آیا خاندان روتشیلد دنیا را اداره می کند؟!

  • انتشار: ۵ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 99348

خاندان روتشیلد یکی از خانواده های مهم یهودی در دوران معاصر هستند که نقش به سزایی در اقتصاد، سیاست و حوادث مختلف در هر گوشه از جهان دارند.

این خاندان یهودی در کشور آلمان پا به عرصه گذاشتند، اما تاثیراتی که از خود بر جای نهادند فقط منحصر به اروپا و کشورهای اروپایی نشد، بلکه هدف آنها در سیاست ها و دسیسه های شان نقاط مختلف جهان بود.

خانواده روتشلید

در هر گوشه ای از جهان که حادثه ای رخ می داد و یا اتفاقی می افتاد، رد پایی خانواده روتشلید در آن مشهود بود.

از سیاست های این خاندان، پنهان بودن شان در پس پرده است و از همان پستوها همه چیز را مدیریت و کنترل می کنند،

به همین دلیل است که در خصوص آنها اطلاعات چندانی انتشار
نمی یابد و اگر کتابی در مورد آنها نوشته شود و یا مقاله ای چاپ شود به سرعت جمع آوری می شود و یا به شدت نایاب می گردد.

با وجود اینکه روتشیلدها از بزرگ ترین و ثروتمند ترین خانواده های جهان هستند، اما در خصوص ثروت آنها اطلاعات دقیقی در دست نیست و آمارهای متعددی در این خصوص وجود دارد که به این شکل هیچ کس دقیقا نمی داند آنها چقدر ثروت دارند.

بزرگان خانواده روتشیلد

از موسسین و بنیان گذاران این خاندان یهودی میشل مایر و همسرش گوتا اشناپر هستند.

میشل یک یهودی آلمانی بود که در قرن هجدهم میلادی از طریق بانکداری به ثروتی بسیار زیاد رسید.

او یک بانک و رباخانه باز کرد و از طریق همان به ثروت کلانی دست پیدا کرد. مایر میشل این رباخانه و بانک را پیش از این که ربا در میان مسیحیان جایز شود راه اندازی کرد.

خاندان روتشلید
خاندان روتشلید

میشل تجارت خود را گسترش داد و در کنار آن به صرافی و عتیقه فروشی هم پرداخت. بعد از این که ثروت بیشتری کسب کرد فرزندان خود را به کشورهای مختلف دنیا فرستاد و شاخه ای از روتشیلد را در کشورهای آلمان، اتریش، انگلستان، ایتالیا و فرانسه پایه گذاری کرد.

کار اصلی فرزندان مایر میشل روتشیلد بانکداری بود، آنها به دولت ها وام می دادند و از این طریق سرمایه خود را بیشتر و بیشتر کردند، به طوری که وام های آنها در جنگ های ناپلئونی به دولت های اروپایی، ثروتی افسانه ای برای آنها رقم زد.

روتشیلد از همان موقع بر سر زبان ها افتادند و نام آنها با سرمایه و قدرت پول مترادف گردید و از آن زمان تا کنون در زمینه های بین المللی و بالاخص بانکداری فعالیت دارند و تاثیرات زیادی بر اقتصاد و سیاست جهان گذاشته اند.

از آنجا که روتشیلدها تاثیر زیادی بر اقتصاد داشته اند، حتی صنعتی شدن اروپا که در قرن ۱۸ میلادی به وقوع پیوست را به این خانواده نسبت می دهند.

از گذشته تا کنون نسل های زیادی از خاندان روتشیلد عناوین مختلفی از جمله دوک، بارون، کنت و لرد دریافت کردند.

در میان فرانسوی ها این جمله معروف است که می گویند، دولت خیلی پول دارد اما پولدار واقعی خانواده روتشیلد هستند.

روش کاری روتشیلدها و فعالیت های این چند برادر در مراکز مالی دیگر را بعضی خانواده های یهودی از جمله لازارد، بیشافزهایم و سلیگمان پیش گرفتند و در اواخر قرن ۱۹ میلادی این خانواده ها از بانکداران اصلی اروپا و جهان به شمار می رفتند که سرپرست و لیدر همه شان روتشیلدها بودند.

صد و ده نفر از روتشیلدها در دویست سال گذشته افرادی برجسته و معروفی بوده اند که اکثرا هم به دلیل ثروت زیادی که داشته اند وارد سیاست شده و بسیاری از وقایع تاریخی را متاثر از خود کرده اند.

معرفی خاندان روتشلید

روتشیلدها و سیاست گذاران

همان طور که گفته شد خاندان روتشیلد به دلیل ثروت زیادی که طی سالیان متمادی داشته اند، تاثیرات زیادی بر فرهنگ ، اقتصاد و سیاست در کشورهای متعدد و نقاط مختلف جهان از خود بر جای گذاشته اند.

اما این که خاندان روتشیلد در دوران معاصر دیگر کار زیادی با سیاست ندارند به این دلیل است که سیاست مداران در خدمت آنها هستند.

خیلی ها بر این عقیده اند که دولت ها در اروپا و آمریکا از کارگزاران این خانواده هستند و اعضای این خانواده به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم در اکثر کشورهای توسعه یافته در نقاط مختلف جهان، در بخش های سیاسی و اقتصادی دارای نفوذ زیادی می باشند.

آنها بیشتر در بخش های بانکداری، کشاورزی، صنعت، معادن، انرژی و املاک فعالیت دارند.

میزان دارایی خانواده روتشیلد

از گذشته های دور این خانواده دارای اتحاد زیادی در بین خود بوده اند و تا کنون هم در حد زیادی این اتحاد محفوظ است.

این خانواده به وصیت بنیان گذار خانواوده شان و ثروتی که برای شان به جای گذاشته است احترام زیادی قایل هستند.

از وصایای مایر میشل، بنیان گذار خانواده روتشیلد یکی اتحاد خانوادگی بود و دیگر این که در هیچ شرایطی میزان دارایی خانواده را اعلام نکنند.

مایر میشل همچنان وصیت کرده بود که ازدواج های خانواده باید درون فامیلی باشد تا با این کار مانع از خروج ثروت از خاندان روتشیلد شوند و این قوانین بخصوص قانون آخر تا کنون در بین این خانواده در حال اجرا می باشد.

در خانواده روتشیلد عمو زاده ها در وهله اول نامزد ازدواج با یکدیگر محسوب می شوند و هر کسی که این امر را نادیده بگیرد از خانواده طرد خواهد شد.

با وجود اتحاد و رازداری این خاندان و علنی نکردن میزان ثروت شان، حدس هایی در این مورد زده شده است.

به عنوان مثال نیکولاس هاگر در کتاب جنجالی خود تحت عنوان “تاریخ تشکیل دولت مخفی جهانی” به این موضوع اشاره می کند و می نویسد اگر در سال ۱۸۵۰ روتشیلدها حداقل ۶
میلیارد ثروت داشته اند و از آنجا که بنیان آنها همچنان پابرجاست و سالانه سودهای کلانی به حساب شان واریز می شود تا کنون باید ثروت آنها به ۱٫۹ تریلیون دلار یا بیشتر رسیده باشد.

در حقیقت ثروت واقعی روتشیلدها با تولید ناخالص داخلی برخی کشورها قابل مقایسه است و حتی از تولید ناخالص داخلی فرانسه و بریتانیا و هند بیشتر است.

شاید خیلی ها ندادند که پشتوانه دلار نه طلاست، نه نفت است و نه قدرت نظامی بلکه آنچه که دلار را پشتیبانی می کند روتشیلدها هستند.

جمله معروف بنیان گذار این خانواده؛ انتشار پول یک کشور را به من بدهید، دیگر مهم نیست چه کسی قوانین کشور را می نویسد!