آی‌ام‌اف با ارایه ۱.۱ میلیارد دالر کمک به پاکستان موافقت کرد

  • انتشار: ۱۱ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 179238

صندوق بین المللی پول (آی‌ام‌اف) اعلام کرده که این نهاد با پرداخت ۱.۱ میلیارد دالر کمک از سه میلیارد دالری که قرار است به اسلام‌آباد ارایه شود، به‌گونه فوری موافقت کرده است.

آی‌ام‌اف روز دوشنبه، ۲۹ اپریل، در بیانیه‌ای نگاشته است که دولت پاکستان در ازای این کمک باید مالیات بر کالاها در این کشور را کاهش دهد.

براساس گزارش اسوشیتدپرس، پاکستان طی چند سال اخیر به‌منظور جلوگیری از کسر بیشتر بودجه، مالیات سنگینی را بر شهروندان این کشور وضع کرده بود.

با این حال، یکی از مقام‌های صندوق بین‌المللی پول گفته که «تلاش‌های قاطعانه پاکستان» سبب پیشرفت در بازگرداندن ثبات اقتصادی در این کشور شده است.

آنتوانت سایه، معاون مدیر اجرایی و رییس صندوق بین‌المللی پول افزوده است: «رشد متوسط بازگشته است، فشارهای خارجی کاهش یافته و در حالی که هنوز بالاست، تورم شروع به کاهش کرده است.»

سایه تاکید کرده که با توجه به چالش‌های مهم پیشرو، اسلام‌آباد باید از این پول که به ‌سختی به‌دست آورده است، برای ایجاد رشد بیشتر اقتصادی فراگیر و پایدارتر استفاده کند.

گفتنی است که پاکستان برای کاهش بحران‌های اقتصادی و همچنان پرداخت بدهی‌های خارجی خود، به‌شدت نیازمند دریافت کمک است.

چندی پیش صندوق بین‌المللی پول پس از ماه‌ها رایزنی با پرداخت سه میلیارد دالر پول به اسلام‌آباد موافقت کرده بود.

قرار است این مبلغ در چند مرحله به پاکستان پرداخت شود.

این در حالی است که ماه گذشته، محمداورنگ زیب، وزیر اقتصاد پاکستان گفته بود که اسلام‌آباد می‌خواهد پس از پایان بسته کمک مالی فعلی، به‌دنبال دریافت یک وام درازمدت به‌منظور ثبات اقتصادی این کشور باشد.

هرچند وی در آن زمان رقم دقیق ارایه نکرده بود، آما برخی منابع گفته‌اند که پاکستان خواستار دریافت هشت میلیارد وام از آی‌ام‌اف طی سه سال آینده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟