آمادگی بریتانیا برای میزبانی نشستی در زمینه هوش مصنوعی

  • انتشار: ۹ عقرب ۱۴۰۲
  • سرویس: بین المللفناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 158638

حکومت بریتانیا اعلام کرده که به زودی میزبان نخستین نشست بین المللی هوش مصنوعی خواهد بود. در این نشست از جمله رهبران سیاسی، چهره‌های صنایع تکنولوژی و دانشمندان اشتراک خواهند داشت.

این گردهمایی که قرار است با حضور ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا، کامالا هریس معاون رئیس جمهور ایالات متحده، اورزولا فون دیر لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و انتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار شود بر نگرانی‌های فزاینده در مورد پیامدهای به اصطلاح هوش مصنوعی تمرکز خواهد کرد.

پیشرفته‌ترین نسل مدل هوش مصنوعی نگرانی‌هایی را در مورد همه چیز، به شمول از دست دادن شغل و حملات سایبری گرفته تا از کنترول خارج شدن سیستم‌هایی که انسان‌ها طراحی کرده اند، برانگیخته است.

سوناک و سایر رهبران که خود به صورت فزاینده‌ای به این صنعت پیوسته اند، استدلال می‌کنند که دانش و قواعد کنونی هوش مصنوعی برای چالش‌هایی که ایجاد خواهند کرد، کافی نیستند. این نگرانی نیز وجود دارد که جنگ آینده به کمک ربات‌ها و هوش مصنوعی خطرناکتر خواهد شد.

رهبر بریتانیا در سخنرانی خود در اوایل این هفته گفت: «دیدگاه من و هدف نهایی ما باید این باشد که برای یک رویکرد بین‌المللی‌ با شرکای خود کار کنیم تا برای ایمنی سیستم‌های هوش مصنوعی قبل از انتشار آن‌ها، همکاری نماییم.»

او افزود: «ما تلاش خواهیم کرد تا با اولین بیانیه بین‌المللی درباره ماهیت این خطرات توافق کنیم.» او پیشنهاد کرد که به این منظور یک هیئت تخصصی بین المللی ایجاد شود، مانند آنچه برای تغییر اقلیم تشکیل شده است. پیش از این پدرخوانده هوش مصنوعی از خطرات این تکنولوژی هشدار داده است.

از تلفون‌های هوشمند گرفته تا میدان‌های هوایی، هوش مصنوعی در حال حاضر در زندگی روزمره در همه جا وجود دارد، اما پیشرفت آن در سال‌های اخیر با توسعه تکنولوژی‌هایی مانند چت جی بی تی سرعت گرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟