آغاز نشست وزیران خارجه کشورهای مشترک‌المنافع در بلاروس؛ تمرکز بر مبارزه با تروریسم است

  • انتشار: ۲۴ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 177445

وزیران خارجه ۱۰ کشور مشترک‌المنافع در بلاروس جمع شده‌اند تا در مورد طیفی از موضوعات مختلف از جمله مبارزه با تروریسم رای‌زنی کنند.

به گزارش خبرگزاری تاس، نشست شورای وزیران کشورهای مشترک‌المنافع (CIS) روز جمعه، ۱۲ اپریل در شهر مینسک بلاروس آغاز شده است.

طبق گزارش‌ها، این نشست روی همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مبارزه با تروریسم، امنیت، اقتصاد، فرهنگ، سیاست خارجی، نظامی و بشردوستانه متمرکز خواهد بود.

وزیران خارجه روسیه، بلاروس، اوزبیکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، آذربایجان و نماینده‌گان برخی دیگر از کشورهای عضو این شورا از جمله ارمنستان در مینسک حضور دارند.

دو روز پیش از برگزاری این نشست، رییسان مراکز‌ مبارزه با تروریسم این کشورها در مسکو دیدار کردند تا زمینه‌های کلیدی همکاری در این مورد را مشخص کنند.

در پایان این نشست کشورهای مستقل و مشترک‌المنافع بیانیه‌های مشترکی را در زمینه‌های یاد شده نشر خواهند کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حاشیه این دیدار قرار است در نشست کشورهای قزاقستان، قرغیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و اوزبیکستان زیر نام نشست «سران روسیه و آسیای مرکزی» نیز شرکت کند.

نشست شورای وزیران کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در حالی برگزار می‌شود که میزان بالای تهدید تروریسم بر فضای گفت‌وگوی آن تأثیر گذاشته است، زیرا عضو اصلی این نشست شاهد حمله خونین داعش بوده که طراحان آن تاجیکستانی‌اند.

داعش ۲۲ مارچ بر تالار کروکاس سیتی در حومه مسکو حمله کرد و حدود ۱۴۳ تن را کشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟