آزادی سه خبرنگار از بند طالبان

  • انتشار: ۷ حمل ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 176254

مرکز خبرنگاران افغانستان از آزادی سه خبرنگار از بند طالبان خبر داده و اعلام کرده است که از جمله چهار خبرنگاری که از سوی طالبان در قندوز بازداشت شده بودند سه تن آن‌ها رها شده‌اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان، روز دوشنبه، ۶ حمل اعلام کرد که استخبارات طالبان در قندوز ایمل کاکر؛ خبرنگار طلوع‌نیوز و پژواک، عتیق‌الله رحیمی؛ خبرنگار رادیو کلید و اسلام‌الدین‌صاحب‌زاده؛ خبرنگار تلویزیون راه فردا را که اخیرا برای پوشش یک گردهمایی به هوتل شهرداری رفته بودند پس از بازجویی آزاد کردند.

مرکز خبرنگاران افغانستان همچنین گفته که خبرنگار آزاد عبیدالله احمدی هنوز رها نشده؛ ولی سه خبرنگار دیگر بعد از سه ساعت رها شدند.

مرکز خبرنگاران افغانستان افزوده که عبیدالله احمدی متهم شده که درباره گزارش‌دهی از ساختن یک پل بزرگ در ولسوالی علی‌آباد با تلویزیون‌ آمو همکاری کرده است.

تلویزیون آمو از امریکا نشرات دارد.

مرکز خبرنگاران می‌گوید که مقامات طالبان در قندوز درباره اتهام و انگیزه بازداشت چیزی نگفته‌اند؛ اما خبرنگاران محلی قندوز به این مرکز گفته‌اند که بر اساس رهنمود شفاهی اداره محلی آن‌ها از همکاری با رسانه‌هایی که از خارج کشور فعالیت می‌کنند منع شده‌اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان از طالبان خواسته است که آقای احمدی را هرچه زودتر رها و بازداشت خودسرانه خبرنگاران را متوقف کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟