۶۴ سرباز اسیر شده اوکراینی در اثر سقوط یک‌ هواپیمای نظامی روسیه کشته شدند

  • انتشار: ۵ دلو ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 169973

وزارت دفاع روسیه از سقوط هواپیمای نظامی این کشور در منطقه بلگورود خبر داده و گفته است که در نتیجه این رویداد دست‌کم ۶۴ سرباز اسیر شده اوکراینی کشته شده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که این رویداد روز چهارشنبه، ۲۴ جنوری در منطقه بلگورود در نزدیکی مرز روسیه با اوکراین رخ داده است.

با این حال، روسیه اوکراین را به سرنگونی عمدی این هواپیما که حامل ۶۵ سرباز اوکراینی اسیر شده بود، متهم کرده و آن را «اقدام وحشیانه تروریستی» عنوان کرده است.

وزارت دفاع روسیه افزوده است که شش خدمه و سه سرباز روسی نیز در هواپیمای نظامی «ایلوشین ایل-۷۶» حضور داشتند.

در بیانیه این وزارت‌ آمده است: «رهبری اوکراین به خوبی می‌دانست که طبق روال ثابت شده، نظامیان اوکراینی امروز با هواپیماهای باربری نظامی به فرودگاه بلگورود منتقل می‌شوند تا مبادله شوند.»

در این بیانیه همچنان نوشته شده است که طبق توافق قبلی، این رویداد قرار بود پس از ظهر در ایست بازرسی کولوتیلوکا در مرز روسیه و اوکراین انجام شود.

وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرده است: «رهبری اوکراین با ارتکاب این اقدام تروریستی چهره واقعی خود را نشان داده است.»

از سوی دیگر، میخائیلو پودولیاک، مشاور رییس‌جمهور اوکراین در این مورد به رویترز گفته است: «نظرات کمی دیرتر اعلام خواهد شد، برای روشن شدن همه معلومات‌ها زمان نیاز است.»

نوارهای تصویری نشر شده نیز نشان می‌دهد که یک هواپیمای بزرگ در نزدیکی روستای یابلونوو در منطقه بلگورود به سمت زمین سقوط می‌کند و منفجر می‌شود.

آندری یوسف، سخنگوی اطلاعات نظامی ارتش اوکراین گفته است که برای امروز تبادل زندانی برنامه‌ریزی شده بود و در حال حاضر این تبادله صورت نمی‌گیرد.

این در حالی است که پیش از این یوری لوتسنکو، دادستان کل سابق اوکراین گفته که شمار کشته‌شده‌گان نیروهای این کشور در جنگ با روسیه از مرز ۵۰۰ هزار تن گذشته است.

با گذشت نزدیک به دو سال از حمله روسیه به اوکراین، مقام‌های در کی‌یف آمار رسمی در مورد تلفات نیروهای این کشور منتشر نکرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟