یک مقام بریتانیایی: ما برای به‌رسمیت‌شناسی طالبان فاصله زیاد داریم

  • انتشار: ۲۱ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 168077

اندرو میچل، وزیر توسعه بخش آفریقای بریتانیا می‌گوید که کشورش در حوزه‌های مشخص در حال تعامل با طالبان است و این به معنی به‌رسمیت‌شناسی این گروه نیست.

شراپشراستار، چهارشنبه‌شب، ۲۰ جدی، گزارش داده که میچل به نماینده‌گان پارلمان بریتانیا گفته است که برای تغییر رویکرد طالبان، این کشور باید فشار بیشتر بر این گروه وارد کند.

وی افزوده است: «ما باید گفت‌وگوی عمل‌گرایانه با طالبان داشته باشیم، اما این به‌منزله شناسایی نیست. ما برای به‌رسمیت شناختن طالبان فاصله زیادی داریم و باید بر آنها فشار بیاوریم تا رویکردشان را تغییر دهند.»

این مقام بریتانیایی همچنان در سخنرانی در تالار «وست‌مینستر» با انتقاد از سیاست‌های «سرکوب‌گرانه» طالبان علیه زنان و اقلیت‌های قومی در افغانستان تصریح کرده که این سیاست‌ها تأثیر ویران‌گری بر زنانان و دختران افغانستانی گذاشته است.

به گفته وی، انتظارات اساسی بریتانیا از طالبان این است که افغانستان بار دیگر به‌عنوان پایگاه برای فعالیت‌های تروریستی تبدیل نشود.

بربنیاد اطلاعات، میچل تاکید کرده که تعامل و گفت‌وگوی مقام‌های این کشور با رژیم طالبان به اهداف مشخص از جمله آزادی چهار گروگان‌ بریتانیایی از نزد این گروه ادامه دارد.

وی همچنان خاطرنشان کرده است که وضعیت امنیتی و سیاسی برای حضور دیپلماتیک بریتانیا در افغانستان زیر سلطه طالبان فراهم نیست.

وزیر توسعه بریتانیا با تاکید بر همکاری لندن با مردم افغانستان افزوده است که این کشور پس تسلط دوباره طالبان، بیش از ۶۰۰ میلیون پوند به افغانستان کمک کرده است.

این در حالی است که حدود هفت ماه پیش توبایس ایلوود، رییس کمیته امور دفاعی پارلمان بریتانیا خواستار تعامل بیشتر با طالبان و بازگشایی سفارت این کشور در کابل شده بود.

پس از این درخواست، ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا در آن زمان گفته بود که شرایط برای روابط دیپلماتیک با افغانستان مهیا نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟