گزارش‌ها درباره تجویز داروهای معتاد کننده به مهاجران در ایتالیا

  • انتشار: ۲۳ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 168314

اخیرا گزارش هایی در باره تجویز داروهای معتاد کننده به مهاجران در یک مرکز بازداشت برای اخراج در ایتالیا نشر شده است.

دادستانی پوتنزا در جنوب ایتالیا می‌گوید که خارجیان بازداشت شده در مرکز بازداشت اداری پالازو سان جروازیو، در جنوب این کشور، مجبور به مصرف داروهایی شده‌اند که از نظر روانی افراد را وابسته بار می‌آورد.

به گفته دادستان، مسئولان می‌خواستند با این اقدام «به گونه غیرقانونی نظم را تامین کنند.» مواردی از خشونت‌های بدنی، عدم دسترسی به خدمات اولیه بهداشتی، زبانی و حقوقی نیز در این مرکز گزارش شده است.

بر مبنای گزارشی که اواخر هفته گذشته از سوی دادستان پوتنزا منتشر شد، بین ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲، حدود ۳۵ مورد بدرفتاری جدی با بازداشت شدگان در مرکز بازداشت اداری پالازو سان جروازیو ثبت شده است. یک پرستار شرایط زندگی در این مرکز انتظار برای اخراج خارجیان را «دوزخی» توصیف کرده است.

یکی از موارد جدی بدرفتاری، تجویز وسیع و اجباری، و در مواردی مخفیانه و «بدون دلیل» مواد یا داروهای آرامش بخش به افراد بازداشت شده بوده است تا آنان به افراد مطیع بدل شوند و به این ترتیب، مسئولان بتوانند نظم عامه را در داخل مرکز تامین کنند. به گفته دادستان «استفاده از این دارو‌ها بدون رضایت صریح و اراده افراد صورت گرفته است.»

گزارش می‌گوید که بین ماه‌های جنوری و دسمبر ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲، ۱۳۱۵ بسته قطره چکان و تابلیت ریووتریل (Rivotril) در مرکز، به بازداشت شدگان داده شده و ۹۵۰ کارتن حاوی دارو‌ها طی هشت ماه اول ۲۰۱۹، به مرکز ارسال شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟