کوریای جنوبی دو ماهواره جاسوسی به فضا پرتاب می‌کند

  • انتشار: ۱۹ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 167727

وزارت دفاع کوریای جنوبی اعلام کرده که قرار است این کشور در جریان سال ۲۰۲۴، به‌منظور نظارت بهتر از فعالیت‌های نظامی همسایه رقیبش کوریای شمالی، دو ماهواره جاسی به فضا پرتاب کند.

خبرگزاری یونهاپ روز دوشنبه، ۸ جنوری، به نقل وزارت دفاع کوریای جنوبی گزارش داده که قرار است این دو ماهواره به‌روی موشک «فالکون-۹ اسپیس ایکس» از ایستگاه فضایی «کیپ کاناورال» در فلوریدای امریکا در ماه‌های آپریل و نوامبر به فضا پرتاب شود.

برپایه اطلاعات، سیول همچنان قصد دارد به‌هدف افزایش قابلیت‌های اطلاعاتی خود در برابر تهدیدات موشکی و اتمی پیونگ‌یانگ، چهار ماهواره دیگر را تا سال ۲۰۲۵ در مدار زمین قرار دهد.

این در حالی است که در اواخر سال گذشته میلادی پیونگ‌یانگ نیز وعده داد که طی سال ۲۰۲۴ سه ماهواره جاسوسی دیگر به فضا پرتاب خواهد کرد.

کوریای شمالی چندی پیش ماهواره جاسوسی خود را پس از دو تلاش ناموفق در مدار زمین قرار داد و ادعا کرد که از تاسیسات مهم کوریای جنوبی و مراکز نظامی امریکا تصویربرداری کرده است.

براساس این ادعا، ماهواره نظامی کوریای شمالی از تاسیسات نظامی امریکا در «سن‌دیگو» تصویربرداری کرده و «کیم جونگ اون» رهبر این کشور آن را مشاهده کرده است.

گفتنی است که در این اواخر تنش‌های نظامی میان کوریای شمالی و جنوبی بیشتر از هر زمان دیگر افزایش یافته است.

این دو کشور همسایه یک دیگر را به تنش‌زایی در شبه‌جزیره کوریا متهم می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟