کمیته جهانی صلیب سرخ: تعداد افراد بیکار در افغانستان افزایش یافته است

  • انتشار: ۲۵ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 142674

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بدون ارایه آمار مشخص گفته است که شمار افراد بیکار در افغانستان پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در آگست ۲۰۲۱، افزایش چشم‌گیری یافته است.

این کمیته، چهارشنبه‌شب، ۲۴ جوزا، در گزارشی نوشته است که بیکاری سبب تشدید بحران بشری در افغانستان شده و افراد دارای معلولیت آسیب‌پذیرترین قشر در میان آنان است.

کمیته جهانی صلیب سرخ، خاطر نشان کرده است که اعمال تحریم‌های اقتصادی و خروج سازمان‌های انکشافی از افغانستان، فرصت‌های کاری برای شهروندان به ویژه در شهرهای بزرگ کشور را کاهش داده است.

در گزارش آمده است:‌ «کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از هر تصمیمی که خانواده‌های افغانستانی را قادر می‌سازد تا بهتر با شرایط وخیم اقتصادی کنار بیایند، استقبال می‌کند و از جامعه جهانی و سازمان‌های توسعه‌ای می‌خواهد که سرمایه‌گذاری در افغانستان را از سر بگیرند تا از بدترشدن بیشتر وضعیت جلوگیری کنند.»

این نهاد بین‌المللی همچنان از ایجاد یک برنامه حمایوی برای کمک مالی به افراد دارای معلولیت در افغانستان خبر داده است.

بر اساس آمار کمیت صلیب سرخ، در ماه‌های فبروری و مارچ سال روان، در حدود سه‌هزار و ۸۶۳ خانواده افراد دارای معلولیت از طریق این برنامه کمک‌های نقدی دریافت کرده‌اند.

کمیته جهانی صلیب سرخ در حالی از افزایش تعداد افراد بیکار در افغانستان خبر می‌دهد که بر اساس یافته‌های سازمان ملل متحد، ۳۴ میلیون شهروند کشور در فقر زنده‌گی می‌کنند و نزدیک به ۲۰ میلیون افغانستانی نیز غذای کافی برای خوردن ندارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟