کمک به پناهجویان مسلمان از سوی یک بنیاد خیریه در مرز امریکا-مکسیکو

  • انتشار: ۲۵ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 142688

یک بنیاد خیریه مسلمانان لاتین تبار در ساحهٔ مرزی تیوانا در مکسیکو، برای پناهجویان مسلمان که در صدد ورود به ایالات متحده اند، سرپناه، محل عبادت و غذای حلال فراهم می‌کند.

سونیا گارسیا، عضو بنیاد خیریه مسلمانان لاتین تبار، با ازدواج با یک مرد عرب لبنانی تبار، به اسلام گرایید.

این زوج ساکن شهر سن دییگوی کالیفورنیا به طور گونه رضاکار به پناهجویان مسلمان در آنسوی مرز امریکا کمک فراهم می‌کند.

گارسیا در مورد وضعیت پناهجویان مسلمان و نیاز ایجاد پناهگاه مختص به مسلمانان به صدای امریکا گفت: وقتی ما به پناهگاهای پناهجویان سر زدیم در یافتیم که بسیاری از زنان مسلمان از کشور های عمدتاً افریقایی، گانا، سومالیا و کنیا در پناهگاه ها حضور داشتند.

او افزود که در آنسوی مرز در داخل مکسیکو شمار زیادی از مسلمانان نیز گیر مانده اند که در بخش مواد غذایی، جای نماز، نبود اماکن جداگانه برای زنان بودن و استفاده از یک حمام مشکلات زیادی دارند و احساس ناراحتی می کنند.

پس از بازدید از پناهجویان، گارسیا به جمع آوری کمک های مالی با همکاری بنیاد خیریهٔ مسلمانان لاتین تبار (Latina Muslim Foundation ) آغاز کرده و در فاصله چهار کیلومتری مرز ایالات متحده در خاک مکسیکو یک پناهگاه ایجاد کرد.

این پناهگاه گنجایش ۱۲۰ نفر را با محلات جدا گانه برای زنان و مردان، غذای حلال و نماز خواندن، دارد.

گارسیا گفت که این پناهگاه دو سال پیش افتتاح شده است و تا به حال به بیش از یک هزار نفر کمک فراهم کرده است. بنیاد مسلمانان لاتین تبار، جوامع محروم در هر دو طرف مرز را با توزیع مواد غذایی و آموزش مشاغل مختلف حمایت می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟