کشورهای اروپایی به محدود کردن پذیرش مهاجران موافقت کردند

  • انتشار: ۲۵ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 180690

دولت‌های عضو اتحادیه اروپا در نشستی به بازنگری اساسی در سیاست‌های خود در قبال مهاجرت و پناهندگی به این کشورها موافقت کردند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که این موافقت منجر به تشدید مراقبت از مرزهای ۲۷ کشور عضو اتحادیه خواهد شد و مسوولیت هر یک از اعضا را برای اجرای این سیاست مشخص‌تر می‌کند.

با وجود مخالفت‌ دولت‌های مجارستان و لهستان با پیشنهادات ارایه شده که آن را برای جلوگیری از موج پناهندگی و مهاجران کافی نمی‌دانند، اکثر کشورهای عضو اتحادیه در نشست روز سه‌شنبه، ۱۴ می ۱۰ بند را به پیمان جدید مهاجرت و پناهندگی اضافه کردند که منجر به بازنگری در سیاست‌های پیشین خواهد شد.

قوانین جدید در صورت نهایی شدن، از دو سال دیگر، ۲۰۲۶ میلادی، اجرایی خواهد شد.

اتحادیه اروپا در حال حاضر با یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های داخلی خود در خصوص پذیرش مسئولیت در قبال مهاجران هنگام ورود آن‌ها به خاک این قاره، روبه‌روست.

قوانین پناهندگی اروپا از حدود دو دهه پیش بازنگری نشده است. این سیستم سال ۲۰۱۵ با موج ورود دست‌کم یک میلیون پناهجوی سوری گریخته از جنگ کشورشان، عملا فروپاشید.

منتقدان معتقد اند که پیمان جدیدی که در دست تنظیم است، دست دولت‌ها را بیشتر باز خواهد کرد تا مهاجران را در لب مرز بازداشت کرده و اثر انگشت کودکان را نیز بگیرند.

مخالفان همچنین نگران هستند که دولت‌های اروپایی با کشورهای فقیری که مهاجران عمدتا از آن‌ها به سوی قاره سبز روان می‌شوند یا در مسیر خود به اروپا از آن‌ها عبور می‌کنند، برای مقابله با موج حرکت پناهجویان و مهاجران، وارد معاملات بی‌پروا شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟