پنج نظامی و کارمند حکومت پیشین در زندان‌های آذربایجان در وضعیت بد به‌سر می‌برند

  • انتشار: ۲۹ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 180993

خانواده‌های دست‌کم پنج نظامی و کارمند حکومت پیشین که از سوی‌ دولت آذربایجان زندانی شده‌اند، در نامه‌ای خواستار توجه به وضعیت آنان هستند.

این خانواده‌ها روز جمعه، ۲۸ ثور، در نامه‌ای به نهادهای حقوق بشری و کشورهای مهاجرپذیر، خواسته‌اند که این کارمندان و‌ نظامیان پیشین را در زندان‌های آذربایجان فراموش نکنند.

اسد ضیا، کماندوی حکومت پیشین، امین فهیمی، کارمند انفورماتیک کمیسیون مستقل انتخابات ولایت سرپل، هلال سراج، پسر یک افسر ارتش، مختار ازهر، کارمند سابق اداره پاسپورت و داوود افشار شهروند عادی کشور هم‌اکنون ‌در زندان‌های آذربایجان به‌سر می‌برند.

دختر و‌ پسر امین فهیمی می‌گویند که پدرشان به اتهام ورود غیرقانونی به یک‌ونیم سال زندان محکوم شد و از هفت ماه به این‌سو در زندان نمبر ۵ سالیان خلج آذربایجان در وضعیت وخیم قرار دارد.

در نامه مشترک خانواده‌های این نظامیان و کارمندان حکومت پیشین می‌گویند که زندان‌بانان آذربایجانی با بسته‌گان زندانی‌شان رفتار غیرانسانی دارند.

آنان از نهادهای جهانی می‌خواهند تا برای آزادی این افراد مرتبط با دولت پیشین افغانستان که به اتهام‌ ورود غیرقانونی به آذربایجان زندانی هستند، اقدام‌ کنند.

پس از تسلط دوباره طالبان بر کشورها هزاران نظامی، کارمند حکومت پیشین و دیگر شهروندان، کشور را ترک‌ کردند و از راه‌های غیرقانونی عازم کشورهای مختلف شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟