پنتاگون مرگ دو نیروی دریایی امریکا در آب‌های سومالیا را تایید کرد

  • انتشار: ۳ دلو ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 169751

۱۰ روز پس از نشر خبر ناپدید شدن دو نیروی دریایی امریکا در آب‌های سومالیا، پنتاگون اعلام کرده که وضعیت این دو تن از ناپدیدی به «مرگ» تغییر کرده است.

وزارت دفاع امریکا روز دوشنبه، ۲۲ جنوری در بیانیه‌ای گفته که به‌رغم تلاش‌های مشترک این کشور، جاپان و اسپانیا، اما هیچ اثری از این دو نیروی دریایی دریافت نکرده است.‌

در این بیانیه آمده است: «با کمال تاسف اعلام می‌کنیم که نیروی دریایی ایالات متحده پس از ۱۰ روز جست‌وجوی همه‌جانبه و جامع، موفق به یافتن اثری از دو تفنگ‌دار دریایی ناپدیدشده امریکایی نشده، بنابر این، وضعیت آنها از ناپدیدشده به مرده تغییر کرده است.»

براساس این بیانیه، نیروهای دریایی امریکا، جاپان و اسپانیا طی ۱۰ روز گذشته حدود ۵۴ هزار کیلومتر مربع را به‌منظور یافتن این دو تفنگ‌دار دریایی جست‌وجو کرده‌اند.

پنتاگون افزوده است: «ما در غم از دست دادن این دو نیروی دریایی عزادار هستیم و قلب ما با خانواده‌های آنها است.»

ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) نیز روز گذشته (یک‌شنبه، ۲۱ جنوری) در بیانیه‌ای از پایان عملیات جست‌وجو برای یافتن این دو نیروی دریایی امریکا در آب‌های سومالیا خبر داد و گفت که وضعیت آنها از ناپدیدی به مرگ تغییر کرده است.

گفتنی است که حدود ۱۰ روز پیش دو نیروی دریایی امریکا در آب‌های سومالیا ناپدید شده‌اند.

پنتاگون در آن زمان جزییات در این مورد ارایه نکرد، اما گفته بود که ناپدید شدن این دو نیروی دریایی امریکا ربطی به حملات این کشور و بریتانیا بر حوثی‌های یمن ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟