پاکستان: در مورد امنیت ملی و تمامیت ارضی خود مصالحه نخواهیم کرد

  • انتشار: ۲۸ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 169252

رئیس جمهور پاکستان در اولین واکنش به حملات صبح امروز این کشور به مناطق مرزی ایران از عملکرد ارتش کشورش دفاع کرده و گفت که پاکستان در مورد امنیت ملی و تمامیت ارضی خود مصالحه نخواهد کرد و تمام اقدامات لازم را برای دفاع از خاک خود انجام خواهد داد.

عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان در بیانیه‌ای ضمن دفاع از عملکرد ارتش پاکستان حملات آنها به خاک ایران را «حرفه‌ای» خوانده و گفته است: «نیروهای مسلح پاکستان از تلفات غیرنظامی در هدف قرار دادن مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران اجتناب کرده‌اند».

رئیس جمهور پاکستان در ادامه گفته است: «تروریسم یک چالش مشترک است که برای از بین بردن آن نیازمند تلاش جهانی هستیم».

به گفته آقای علوی پاکستان کاملا به حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها احترام می گذارد و از سایر کشورها نیز انتظار دارد که قوانین بین‌المللی را نقض نکنند.

رئیس جمهور پاکستان در انتهای این بیانیه گفته است که پاکستان و ایران کشورهای برادر هستند و باید مسائل را از طریق گفتگو و رایزنی متقابل حل کنند

در همین حال ارتش پاکستان در بیانیه‌ای که در مورد حمله هوایی امروز به ایران صورت گرفته، گفته است که در«ساعات اولیه امروز،‌ پاکستان حملات موثری را علیه مخفیگاه‌هایی در داخل ایران که توسط تروریست‌های مسئول حملات اخیر به پاکستان مورد استفاده قرار می‌گرفت، انجام داد».

در این بیانیه گفته شده است که «در این حملات دقیق از موشک، راکت و انواع پهپاد از جمله پهپادهای انتحاری و پرسه زن استفاده شده و حداکثر تلاش صورت گرفته تا از بروز آسیب‌های جانبی جلوگیری شود».

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده: «مخفیگاه‌های مورد استفاده سازمان‌های تروریستی از جمله ارتش آزادی بخش بلوچستان و جبهه آزادی بخش بلوچستان با موفقیت در یک عملیات مبتنی بر اطلاعات با اسم رمز «مرگ بر سرمچار» هدف قرار گرفتند».

گفتنی است که سپاه پاسداران ایران روز گذشته اعلام کرد، با استفاده از موشک و پهپاد، «دو مقر گروه جیش‌العدل» را در خاک پاکستان هدف حمله قرار داده و آن‌ها را «منهدم» کرده است.

در واکنش به این حمله، پاکستان سفیر خود در تهران را فراخواند و اعلام کرد که وی تا اطلاع ثانوی حق بازگشت به تهران را ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟