پاکستان بیش از یک‌ هزار پناه‌جوی افغانستانی را که در انتظار انتقال به امریکا هستند اخراج نمی‌کند

  • انتشار: ۱۴ عقرب ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 159103

دولت پاکستان به مقام‌های این کشور دستور داده است تا پناه‌جویان افغانستانی را که در انتظار انتقال به امریکا هستند، بازداشت و دوباره به افغانستان اخراج نکند.

ام‌بی.تی‌وی، روز یک‌شنبه، ۱۴ عقرب، گزارش داده است که بربنیاد این تصمیم، یک هزار و ۱۵۰ تن از پناه‌جویان افغانستانی که در انتظار دریافت ویزای بشردوستانه از سوی امریکا هستند، از پاکستان اخراج نخواهند شد.

در نامه وزارت امور داخله پاکستان که یک نسخه آن به تاریخ ۱۲ عقرب، در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفته، آمده است: «براساس اعلام سفارت امریکا، یک هزار و ۱۵۰ شهروند افغانستانی برای جابه‌جایی و اسکان مجدد به امریکا حمایت می‌شوند.»

در این نامه تصریح شده است که مقام‌های پاکستان از بازداشت افراد درج شده در فهرست تا اطلاع ثانی جداً خودداری کنند.

پس از آغاز اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستانی از پاکستان، وزارت امور خارجه امریکا چهارشنبه گذشته از اسلام‌آباد خواست تا از اخراج افغانستانی های که که در انتظار اسکان مجدد به امریکا هستند، خودداری کند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته بود: «ما قویاً همسایه‌گان افغانستان از جمله پاکستان را تشویق می‌کنیم تا به افغانستانی های که به‌دنبال حمایت بین‌المللی هستند اجازه ورود بدهند و با سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی برای ارایه کمک‌های بشردوستانه هماهنگی کنند.»

این در حالی است که پیشتر دیده‌بان حقوق بشر هشدار داده بود، افغانستانی هایی که پس از فرار از افغانستان زیر سلطه طالبان در انتظار اسکان مجدد به امریکا، بریتانیا، آلمان و کانادا هستند، پس از پایان اعتبار ویزای پاکستان، در معرض خطر اخراج از این کشور قرار دارند.

مقام‌های کشورهای غربی در مورد شمار مجموعی افغانستانی های که منتظر اسکان مجدد در این کشورها هستند و اکنون در پاکستان زنده‌گی می‌کنند، جزییاتی ارایه نکرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟