وزیر کار آلمان: از پناهجویان برای کارهای عام‌المنفعه استفاده خواهد شد

  • انتشار: ۲۲ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 156582

وزیر کار آلمان می خواهد از پناهجویان برای انجام کارهای عام المنفعه استفاده شود.

هوبرتوس هایل، وزیر کار آلمان فدرال از ایده استفاده از پناهجویان برای کارهای عام المنفعه استقبال کرد.

به گفته رسانه های آلمانی، نواحی اداری آلمان نیز خواهان این شدند که همه پناهجویان موظف به کار شوند و مقرره ای به این منظور تدوین شود.

هایل به روزنامه های «شتوتگارتر سایتونگ» و «شتوتگارتر ناخ ریشتن» و همچنین روزنامه های «نویه برلینر رداکسیونس گزلشافت» روز گذشته گفت: «این امکان امروز هم در قانون کمک به پناهجویان (Asylbewerberleistungsgesetz) وجود دارد … و وقتی که ایالات و نواحی (Kommunen) بنا به این قانون از پناهجویان برای کارهای عام المنفعه استفاده کنند، ما به حیث حکومت آلمان فدرال از آن حمایت می کنیم… در جاهایی که چنین کاری منطقی باشد، می توانیم و باید از چنین امکانی استفاده کنیم».

قبل از آن اولاف شولتس، صدراعظم آلمان فدرال نیز اعلام کرده بود که وقتی ایالات و نواحی از پناهجویان برای کارهای عام المنفعه استفاده می کنند، حکومت آلمان فدرال از آن ها حمایت می کند.

هایل در ادامه افزود: «ما حالا این موضوع مهاجرت را تنظیم می کنیم و در این راستا روند بازگرداندن اشخاصی را تسهیل می کنیم که ملزم به خروج از کشور هستند و (همزمان) شانس های کار پناهجویانی را که شانس خوبی برای اقامت در آلمان دارند، بهبود می بخشیم ما مسیر درستی را در پیش گرفته ایم».

حکومت ائتلافی آلمان فدرال قبل از آن در این زمینه به توافق رسیده بود که پناهجویان سریع تر بتوانند وارد کار شوند. براین أساس پناهجویانی که چشم انداز خوبی برای اقامت در آلمان دارند، باید پس از ۹ ماه حداکثر پس از ۶ ماه اجازه کار داشته باشند.

قبل از آغاز نشست پناهجویان در این روز جمعه، اتحادیه نواحی آلمان خواهان این شد که همه مهاجران موظف به کار شوند. این نشست با شرکت دولت فدرال، ایالات و حزب اپوزیسیون اتحادیه برگزار خواهد شد.

اتحادیه از دو حزب دموکرات مسیحی آلمان «سی دی یو» و سوسیال مسیحی بایرن «سی اس یو» تشکیل شده است.

راینهارد زاگر، رئیس اتحادیه نواحی اداری در مصاحبه با روزنامه آلمانی «بیلد» (شماره روز جمعه) گفت: «کسی که صحتمند است و معیوبیت ندارد، باید کار کند. باید (مقرره) الزام به کار ایجاد شود». به گفته او فرقی نمی کند که مساله کار عام المنفعه مطرح باشد و یا کار در رستوران.

زاگر در ادامه از این که برای گفتگوهای مقام ها و سران مسئول به دفتر صدراعظم آلمان دعوت نشده است، اظهار ناراحتی کرد. او گفت: ما به این نشست دعوت نشده ایم، خبری از شولتس نشنیده ایم. ما بخش بیشتر بار مسئولیت را به دوش می کشیم و (با این وجود) در آن جا حضور نداریم. ما شدیدا به حمایت ۱۶ نخست وزیر ایالات نیاز داریم».

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان می خواهد در دفتر کارش با نخستین وزیران ایالات و فریدریش مرتس، (از حزب سی دی یو)، گفتگو کند که رئیس جناح اتحادیه در پارلمان کشور می باشد. قرار است که در این نشست راجع به اقدامات لازم برای مهار مهاجرت غیرقانونی و عموما راجع به مدرنیزه کردن کشور مشوره و رایزنی شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟