وزیر دفاع سابق امریکا: ترامپ یک تهدید امنیتی برای کشور است

  • انتشار: ۲۹ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 143096

وزیر دفاع سابق، ترامپ را یک «تهدید امنیتی برای امریکا» خواند.

به نقل از رسانه های خارجی، وزیر دفاع سابق امریکا، دونالد ترامپ را به دلیل نگهداری اسناد محرمانه در منزلش حتی بعد از اتمام ریاست‌جمهوری‌اش، یک «تهدید امنیتی برای ایالات متحده» خواند.

مارک اسپر که دوران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق امریکا به عنوان وزیر دفاع این کشور خدمت می‌کرد، طی مصاحبه‌ای با تلویزیون سی‌ان‌ان گفت: هنگامی که صحبت از این نوع اسناد می‌شود، مردم ترامپ را فردی «کاغذ جمع‌کن» توصیف می‌کنند، اما مسلما حرکت ترامپ بدتر از این حرف‌هاست و اقدامی غیرمجاز، غیرقانونی و خطرناک تلقی می‌شود.

مارک اسپر تصریح کرد: تصور کنید اگر یک مامور خارجی یا یک کشور دیگر، اسناد مربوط به آسیب‌پذیری‌ها و ضعف ارتش امریکا را کشف می‌کرد، تا چه اندازه می‌توانست از آن اسناد علیه ما در یک درگیری استفاده کند و تا چه اندازه دشمن می‌توانست اقدامات متقابلی را انجام دهد.

اسپر در پاسخ به سوال جیک تپر، مجری تلویزیون سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه اگر دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ رئیس‌جمهور شود، آیا دوباره می‌توان درخصوص اسرار امریکا به او اعتماد کرد، گفت: براساس اقدامات ترامپ و اگر اتهامات علیه او ثابت شوند، خیر نمی‌توان دوباره به او اعتماد کرد. منظورم این است که کاری که ترامپ در رابطه با اسناد محرمانه انجام داد، صرفا اقدامی غیرمسئولانه بوده که نیروهای نظامی و امنیت کشور ما را به خطر می‌اندازد. شما نمی‌توانید این اسناد را با خودتان ببرید.

ترامپ در جون ۲۰۱۹ اسپر را به عنوان وزیر دفاع امریکا برگزید و سپس او را در نوامبر ۲۰۲۰ از کار برکنار کرد و در توییترش نوشت: «خدمت مارک اسپر به اتمام رسیده است.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟