وزیر ایالتی پاکستان: نیروهای امنیتی ما از خاک افغانستان تهدید شده‌اند

  • انتشار: ۲ دلو ۱۴۰۲
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 169736

وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان مدعی است که نیروهای امنیتی این ایالت از خاک افغانستان تهدید شده‌اند.

جان اچکزی، وزیر اطلاعات ایالات بلوچستان پاکستان روز گذشته (یک‌شنبه) در یک نشست خبری ادعا کرده است که خاک افغانستان تهدید در برابر نیروهای امنیتی پاکستان است.

اچکزی به خبرنگاران گفته است که گروه‌های هراس‌افگن در خاک افغانستان لانه دارند.

اچکزی افزود: «به هیچ کشور همسایه از خاک پاکستان تهدیدی وجود ندارد و برعکس نیروهای امنیتی بلوچستان از خاک افغانستان مورد تهدید قرار گرفته‌اند و در آن‌جا مرکزهای شان نیز وجود دارد. به همین گونه پاکستان مرکز‌هایی را در کشور همسایه‌اش ایران ناوبود کرده است که این خود نشان می‌دهد ثبات بلوچستان و پاکستان از مرز‌هایش مورد تهدید قرار می‌گیرد.»

حکومت طالبان با رد ادعای این مقام پاکستانی، گفته است که هیچ تهدیدی از خاک افغانستان در برابر کشورها وجود ندارد و این ادعاها بی‌بنیاد اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان به طلوع‌نیوز گفت: «امارت اسلامی افغانستان روی پالیسی خود اجازه نمی‌دهد که خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری کار گرفته شود و همچنین پاکستان. پس در این قسمت اتهام‌های که وارد شده و یا وارد شده بود، واقعیت ندارد و ما آن را خلاف پالیسی و موقف اصولی امارت اسلامی افغانستان و حکومت افغانستان می‌دانیم.»

پیشتر مرتضی سولنگی وزیر اطلاعات پاکستان هم پیش گفته بود که کارهای حکومت طالبان در برابر گروه‌های هراس‌افگن به‌شمول تی‌تی‌پی آینده روابط کابل و اسلام‌آباد را مشخص می‌سازد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟