واکنش کوریای شمالی به ارسال موشک‌های دوربرد امریکا به اوکراین

  • انتشار: ۲۹ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 157407

کوریای شمالی به ارسال موشک‌های بالستیک دوربرد (ATACMS) امریکایی به اوکراین واکنش نشان داده و گفته است که هرگونه حمله به روسیه با این موشک‌ها تنها تلاش‌های صلح را مختل می‌کند.

سین هونگ چول، سفیر کرویای شمالی در مسکو، روز شنبه، ۲۱ اکتوبر، گفته که واشنگتن به‌رغم نگرانی‌های بین‌المللی اقدام به ارسال این موشک‌ها به کی‌یف کرده است.

سین هونگ چول، در بیانیه‌ای که توسط رسانه دولتی کوریای شمالی کی‌سی‌ان‌ای منتشر شد، گفته است: «امریکا سرانجام با وجود نگرانی عمیق و مخالفت شدید جامعه بین‌المللی، دستگاه موشکی زمین به زمین را به اوکراین تحویل داد.»

وی تصریح کرده است که هر گونه حمله به داخل روسیه، به پایان زودهنگام وضعیت اوکراین یا حل‌و‌فصل مسالمت‌آمیز آن کمکی نخواهد کرد.

به گزارش رویترز، اوکراین روز سه‌شنبه، ۱۷اکتوبر، اعلام کرد که ارتش این کشور برای اولین بار از دستگاه موشکی تاکتیکی (ATACMS) که توسط امریکا تامین می‌شود، استفاده کرده است و خسارات سنگینی به دو فرودگاه در مناطق تحت تصرف روسیه وارد کرده است.

این موشک‌ها می‌توانند چندین نوع بمب‌های خوشه‌ای را حمل کنند.

یک وب‌سایت ارتش امریکا در مورد قابلیت این موشک‌ها گفته است: «این سیستم توانایی درگیری با اهداف نقطه‌ای و منطقه‌ای را با شلیک‌های دقیق تا ۳۰۰ کیلومتر فراهم می‌کند.»

این در حالی است چند روز پیش کاخ سفید پیونگ یانگ را متهم کرد که اخیراً یک محموله تسلیحاتی به روسیه ارایه کرده است.

امریکا ارایه تسلیحات از سوی کوریای شمالی به روسیه را یک تحول نگران‌کننده خوانده و گفته که این اقدام نگرانی‌های را در مورد گسترش روابط نظامی بین دو کشور ایجاد کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟