نی، به طور موقت فعالیت خود در افغانستان را متوقف کرد

  • انتشار: ۷ دلو ۱۴۰۲
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 170115

نی، نهاد حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان اعلام کرده که فعالیت این نهاد به‌گونه موقت متوقف شده است.

مجیب خلوتگر، رییس دفتر نی روز پنج‌شنبه، ۵ دلو در یک پیام ویدیویی ظاهراً دلیل توقف فعالیت این نهاد را نبود شرایط مناسب در افغانستان زیر سلطه طالبان عنوان کرده است.

وی ابراز امیدواری کرده است که این نهاد در آینده با تحول مثبت و شرایط سیاسی و اجتماعی افغانستان بتواند، فعالیت خود را از سر گیرد.

خلوتگر افزوده است: «در حال حاضر با توجه به وضعیت سیاسی و شرایط نامساعد در افغانستان، رهبری دفتر نی، حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان در آخرین نشست خود در ماه جدی تصمیم گرفت تا فعالیت‌های دفتر نی به صورت موقت در داخل افغانستان متوقف شود.»

مسوول دفتر نی خاطرنشان کرده است که در آینده در مورد دلایل توقف فعالیت این دفتر در افغانستان جزییات بیشتر ارایه خواهد کرد.

آقای خلوتگر همچنان تاکید کرده است که پس از نشر این پیام هیچ کسی «به صورت حقیقی یا حکمی» نمی‌تواند از دفتر نی نماینده‌گی کند.

گفتنی است که نی در سال ۱۳۸۴ به فعالیت آغاز کرد.

این نهاد حامی رسانه‌ها و خبرنگاران طی سال‌های گذشته به‌ویژه پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، برای روزنامه‌نگاران دادخواهی کرده است.

این در حالی است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان حدود دو ماه پیش نیز «نی» را به‌دلیل فعالیت‌اش در خارج از افغانستان غیررسمی خوانده و گفته بود که این نهاد حق ابراز نظر در مورد رسانه‌های داخلی را ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟