نماینده‌گی‌های دیپلماتیک افغانستان: امیدواریم گزارش شورای امنیت سبب افزایش توجه به بحران امنیتی خطرناک کشور شود

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 142284

پس از نشر گزارش اخیر تیم تحلیل و نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، شورای هماهنگی نماینده‌گی‌های دیپلماتیک افغانستان از این گزارش استقبال و بر توجه به محتوای آن تاکید کرده است.

این شورا روز دوشنبه، ۲۲ جوزا، با نشر بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرده که این گزارش سبب افزایش توجه بین‌المللی برای غلبه بر بحران خطرناک در افغانستان شود.

نماینده‌‌گی‌های دیپلماتیک افغانستان همچنان افزوده‌اند‌ که گزارش اخیر شورای امنیت یکی از دقیق‌ترین و جامع‌ترین ارزیابی‌ها را از وضعیت غم‌انگیز، وخیم و خطرناک افغانستان از آگست ۲۰۲۱ به این‌سو ارایه می‌کند.

در بیانیه آمده است که محتوای گزارش نگرانی‌های جدی را در مورد فقدان حکومت قانونی و حاکمیت قانون برجسته می‌کند که منجر به یک بحران عمیق‌تر با پیامدهای امنیتی خطرناک در افغانستان و فراتر از آن خواهد شد.

شورای نماینده‌گی‌های دیپلماتیک افغانستان تاکید کرده که برای شروع و پیشبرد یک روند سیاسی که منجر به تشکیل یک ساختار فراگیر در افغانستان شود به تعاملات جدید منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز است.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که تیم تحلیل و نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در گزارش تازه‌اش از ارتباط طالبان با گروه‌های تروریستی، افزایش تولید و قاچاق مواد مخدر و اختلافات میان جناح حقانی و ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، پرده برداشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟