نماینده‌گان امریکا به زلنسکی: واشنگتن نمی‌تواند همه کمک‌ها را صرف اوکراین کند

  • انتشار: ۹ عقرب ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 158599

نماینده‌گان کانگرس امریکا در سفرشان به کی‌یف و دیدار با ولادیمیر زلنسکی، رییس ‌جمهور اوکراین، گفتند که با توجه به جنگ اسراییل واشنگتن نمی‌تواند، همه کمک‌های خود را صرف کی‌یف کند.

راشاتودی دوشنبه‌شب، گزارش داده است که این هیأت همچنان به ولادیمیر زلنسکی وعده همکاری داده است.

این هیأت امریکایی متشکل از جی فرنچ هیل، نماینده جمهوری‌خواه، استفان لینچ و مایک کویگلی نماینده‌گان دموکرات، در سفرشان به اوکراین با زلنسکی گفت‌وگو کرده‌اند.

هیل در این مورد گفته است: «در حال حاضر امریکا باید کمک به تل‌آویو در جنگ علیه حماس را نیز در دستور کار خود قرار دهد و نمی‌توان همه کمک‌ها را صرف اوکراین کرد.»

کویگلی نماینده دیگر مجلس سنای امریکا از زلنسکی خواست که اگر در کنار حمایت نظامی، خواهان دریافت کمک‌های اقتصادی و بشردوستانه از سوی واشنگتن است، باید استدلال‌های خود را در این زمینه ارایه کند

وی تصریح کرده است: «می‌دانم که به گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری نیاز دارید، اما در شرایط کنونی اسراییل نیز به این مهمات نیاز دارد.»

در همین حال، زلنسکی این دیدار را یک سیگنال جدی به مخالفانش توصیف کرده است.

رییس جمهور اکراین افزوده است: «ما به شما احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات، دولت جو بایدن و همچنان اعضای هر دو مجلس که در حمایت از اوکراین متحد شده‌اند، احترام می‌گذاریم.»

این در حالی است که زلنسکی در سفر ماه گذشته خود به امریکا گفته بود که اگر کمک‌های واشنگتن از کی‌یف قطع شود، اوکراین در جنگ علیه روسیه بازنده خواهد شد.

امریکا یکی از حامیان اصلی کی‌یف در جنگ علیه روسیه است. این کشور از آغاز تهاجم نظامی مسکو میلیاردها دالر کمک نظامی و غیرنظامی به اوکراین ارایه کرده است.

با آغاز جنگ میان اسراییل از دیگر متحدان امریکا در خاومیانه و حماس، مقام‌های اوکراین نگران کاهش کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟