نامزد انتخابات ۲۰۲۴ امریکا: از کمک به افغانستان تحت سلطه طالبان حمایت نمی‌کنم

  • انتشار: ۱۶ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 152126

جیم مارتر، یکی از نامزدان حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ امریکا می‌گوید که از ارایه کمک‌های کشورش به افغانستان زیر سلطه طالبان حمایت نمی‌کند.

بالوت پیدیا روز پنج‌شنبه، ۱۶ سنبله، به نقل از جیم مارتر گزارش داده که وی این اظهارات را هنگام اعلام نامزدی‌اش در انتخابات پیشروی امریکا بیان کرده است.

جیم مارتر تصریح کرده است: «من از کمک به افغانستان در حالی که طالبان کشور را اداره می‌کنند، حمایت نمی‌کنم. آنان به حاشیه راندن زنان ادامه می‌دهند، ما نمی‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که کمک ها به گرسنه‌گان و کسانی که نیاز به مراقبت‌های صحی دارند می‌رسد.»

وی از رقیب دموکراتش لورن آندروود، خواسته است که موقف خود را در زمینه ارایه کمک‌های مسقیم و غیرمستقیم دولت کنونی امریکا به رهبری بایدن، به رای‌‌دهنده‌گان این کشور روشن سازد.

مارتر با تروریست خطاب کردن طالبان گفته است: «امروز، من از لورن آندروود می‌خواهم که به رای‌دهندگان خود و مردم امریکا اطلاع دهد که آیا در برابر کمک‌های مستقیم وغیرمستقیم امریکا از طریق حمایت جهانی بشردوستانه سازمان ملل متحد خواهد ایستاد یا خیر.»

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا همچنان قرار است برای جایگزینی لورن آندروود از حزب دموکرات در ایالت ایلینوی این کشور، نامزد شود.

ایلینوی یکی از دموکرات‌ترین ایالت‌های امریکا است که در نیم قرن اخیر دموکرات‌ها پیروز انتخابات‌های این ایالت بوده‌اند.

این در حالی است که پیش از این نیز اعضای جمهوری‌خواه مجلس نماینده‌گان امریکا و برخی از مقام‌های حکومت پیشین این کشور، سیاست‌های دولت جو بایدن در قابل افغانستان را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟