مودی در دیدار با پوتین: موشک و راکت مشکلات را حل نمی‌کند

  • انتشار: ۱۹ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 186794

نارندرا مودی که در یک سفر رسمی به مسکو رفته است، با ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه دیدار کرد. او در این دیدار به یافتن راه حل مسالمت آمیز به جنگ اوکراین تاکید کرد و گفت که موشک و راکت به حل مشکلات کمک نمی‌کند.

دیدار ولادیمیر پوتین و نارندرا مودی امروز سه‌شنبه، ۱۹ سرطان در کاخ کرملین در مسکو انجام شده و رییس جمهور رسیه گفت که حجم تجارت بین دو کشور در سال گذشته ۶۶ درصد افزایش یافته است.

او با اشاره به اینکه حجم تجارت دو کشور در سه ماهه اول سال جاری ۲۰ درصد افزایش داشته گفت که روابط دهلی و مسکو ماهیت یک مشارکت استراتژیک ممتاز دارد.

پوتین با بیان اینکه دو کشور با بریکس، سازمان همکاری شانگهای و سازمان ملل همکاری نزدیک دارند، از تلاش‌های هند برای یافتن راه حل‌های مسالمت‌آمیز برای حل بحران اوکراین قدرادنی کرد.

نخست‌وزیر هند نیز در این مورد گفت: «موشک و راکت کمکی به حل مشکلات نمی‌کند؛ معتقدم گفتمان مسالم‌آمیز و صلح‌جویانه ضروری است».

نخست‌وزیر هند با بیان اینکه تمام بشریت به‌دلیل مرگ انسان‌ها به‌ویژه کودکان در جنگ، درگیری یا حملات تروریستی بسیار احساس درد می‌کنند، گفت: «وقتی چنین دردی را احساس می‌کنیم، دل‌مان می‌شکند».

ظاهراً اشاره آقای مودی به حمله‌ای بر یک شفاخانه در کی‌یف، پایتخت اوکراین است که روز گذشته و ساعاتی پس ورود وی به مسکو رخ داد و در پی آن چندین تن از جمله کودکان کشته و زخمی شده‌اند.

اوکراین می‌گوید که این حمله از سوی نظامیان روسی انجام شده اما کرملین اعلام کرده که قاطعانه اتهامات مربوط به حمله به شفاخانه‌ای در کی‌یف را رد می کند. سخنگوی کرملین گفته که این حادثه ناشی از سقوط یک موشک سیستم دفاع هوایی اوکراین بوده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟