مقام آلمانی: کشور ما گنجایش رقم بالای مهاجران را ندارد

  • انتشار: ۲۷ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 157260

نخست وزیر ایالت زاکسن حد بالایی پذیرش مهاجران در آلمان را که احزاب دموکرات مسیحی (سی دی یو) و اتحاد سوسیال مسیحی بایرن (سی اس یو)،۲۰۰ هزار در سال پیشنهاد کرده اند، بسیار بالا عنوان کرده است.

میشایل کرچمر نخست وزیر ایالت زاکسن آلمان گفته است کشورش گنجایش این رقم بالای مهاجران را ندارد.

میشایل کرچمر نخست وزیر ایالت زاکسن آلمان گفته است: «فکر نمی‌کنم در حال حاضر سالانه ۲۰۰ هزار نفر ممکن باشد به آلمان بیایند.»

این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی آلمان روز سه شنبه در برلین، پایتخت آلمان گفته است که آلمان در حال حاضر پناهجویان زیادی از اوکرایین را پذیرفته است و امسال ۲۵۰ هزار نفر دیگر نیز شامل این پناهجویان شده است.

او می گوید: «ما باید به طور قابل توجهی از این رقم پائین بیاییم. حکومت نمی تواند این کار را دیگر فقط با پول انجام دهد.»

کریستیان لیندنر، وزیر اقتصاد و رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان (اف دی پی) در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با کرچمر اظهارات مشابه انجام داده است، اما بدون اینکه رقمی را برای تعیین حد بالایی پذیرش مهاجران بیان دارند. او گفته است که حکومت باید مدیریت و کنترول را دوباره به دست آورد. لیندنر گفته است که حکومت فدرال و ایالات گام های بعدی را در در ماه نومبر برمی دارند.

با این حال، سوال تامین مالی هنوز باید روشن شود. لیندنر می گوید که حکومت فدرال باید مسئولیت خود را انجام دهد، در حال حاضر خدماتی را در بخش مهاجران بر عهده گرفته است که در واقع باید توسط ایالات بر عهده گرفته می شد.

او گفت: «من به عنوان وزیر اقتصاد این کشور، می خواهم که نه تنها در مورد اینکه چگونه هزینه ها تقسیم شوند، بلکه در مورد اینکه چگونه می توان هزینه ها کاهش یابند، صحبت گردد.» او در ادامه گفته است که باید از وضعیت اجتماعی یعنی حمایت های مالی پناهندگان و پناهجویان بررسی و گزارش شود. میزان مزایا یا کمک های اجتماعی و بیمه درمانی نیز نباید تابو باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟