مقامات قضایی ایران برای گفتگو با طالبان وارد کابل شدند

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 169437

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ایران در صدر هیأتی به کابل سفر کرده و با مقامات طالبان دیدار و درباره موضوعات مختلف گفتگو کرد.

رسانه های ایران روز شنبه( ۳۰ جدی) نوشتند که کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ایران با امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان درباره «انتقال تجارب قضایی ایران» به این گروه گفتگو کرده است.

مقابله با تروریسم و گروه‌های تکفیری و تشکیل کمیته مشترک قضایی در این رابطه، انتقال محکومان و استرداد مجرمان از دیگر موضوعات گفتگو بوده است.

به نقل از رسانه ها، آقای غریب‌آبادی از همکاری ایران در بخش‌های قضایی با امارت اسلامی اطمینان داده و افزوده است که تهران در پیوند به شکنجه مهاجران افغانستانی در ایران موقف جدی دارد و با شریک ساختن معلومات، قدم‌های لازم در این راستا برداشته خواهد شد.

در تصاویری که از این جلسه منتشر شده دیده می‌شود که حسن کاظمی قمی، نماینده رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان نیز در این دیدار حضور داشته است.

در گزارش‌ها آمده است که کاظم غریب آبادی با دعوت رئیس شورای قضایی طالبان به کابل سفر کرده است.

به گزارش این رسانه ها معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ایران و هیأت همراه، در ادامه این سفر با برخی مقامات قضایی طالبان دیدار و گفتگو خواهند کرد.

پیش از این حافظ ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان گفته بود که یک هیات قضایی از تهران با هدف گفتگو درباره همکاری‌های قضایی و رسیدگی به پرونده‌های افغانستانی های محکوم به اعدام در ایران، وارد کابل می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟