مقامات آلمانی: کاهش خدمات اجتماعی برای مهاجران امکان پذیر است

  • انتشار: ۶ عقرب ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 158239

وزیران اقتصاد و عدلیه آلمان تقاضا کرده اند که در آینده خدمات اجتماعی برای پناهجویان در این کشور کاهش یابند. آنها از جمله گفته اند که برای مهاجران به جای پول نقد، کارت های پرداخت الکترونیکی داده شود.

کریستیان لیندنر وزیر اقتصاد و مارکو بوشمن وزیرعدلیه آلمان، در یک مقاله مهمان برای روزنامه آلمانی «ولت ام زونتگ» گفته اند هرچند طبق قانون اساسی نمی توان کمک های اساسی برای مهاجران را به طور کلی کاهش داد، با آنهم کاهش خدمات اجتماعی با یک محاسبه مجدد نیازمندی های واقعی (پناهجویان) امکان پذیر است. آنها به این باور اند که این امر می تواند عوامل تشویقی برای مهاجرت به آلمان را نیز کاهش دهد.

خدمات اولیه در حال حاضر شامل مواردی مانند استفاده از اتصالات تلفون در محل اقامت، هزینه تکت ورودی برای رویدادهای فرهنگی و اوقات فراغت یا در اختیار قرار دادن روزنامه ها و مجلات برای پناهجویان است.

لیندنر و بوشمن می‌گویند: «دلایل عینی خوبی این شک و تردید را ایجاد می کند که آیا افرادی که در یک مرکز اولیه پذیرش، که در اتاق عمومی آن اغلب خدمات رسانه یی برایشان وجود دارد، واقعاً چنین هزینه‌های را نیاز دارند، یا خیر؟»

در عین حال، لیندنر و بوشمن از کارت های پرداخت الکترونیکی برای پناهجویان به جای پول نقد حمایت می کنند. زیرا، به قول آنها، پرداخت پول نقد به پناجویان همیشه این خطر را به همراه دارد که در نتیجه سیستم غیرانسانی باندهای قاچاق انسان تأمین مالی شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟