لاوروف: امیدواریم تنش‌های اخیر میان ایران و پاکستان بر تلاش‌های دیپلماتیک در افغانستان تاثیری نگذارد

  • انتشار: ۲۸ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 169236

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با ابراز نگرانی از تنش‌های اخیر میان پاکستان و ایران گفته که امیدوار است تبادل حملات میان دو کشور بر تلاش‌های دیپلماتیک در افغانستان تاثیری نگذارد.

به گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف این سخنان را روز پنج‌شنبه، ۲۸ جدی در نشست خبری سالانه خود که به بررسی دستاوردهای سیاست خارجی مسکو در سال ۲۰۲۳ اختصاص داشت، بیان کرده است.

به گفته او، فارمت مسکو میان کشورهای روسیه، چین، ایران و پاکستان برای «توصیه‌هایی» به افغانستانی ها ایجاد شده است.

لاوروف علاوه کرده است: «امیدوارم که تبادل خوشایند پاکستان و ایران مانع کار این فارمت نشود.»

وی افزوده است: «این واقعیت که ما در آن‌جا [افغانستان] حضور داریم و یک لحظه از ارتباط با آن‌چه در حال وقوع است خارج نشدیم، اکنون نیز در حال حفظ ارتباط با رهبری عملی هستیم و این به ما کمک می‌کند تا کار کنیم.»

این در حالی است که وزارت امور خارجه طالبان نیز در واکنش به تنش‌های اخیر میان تهران و اسلام‌آباد گفته که «خشونت‌های» اخیر میان دو کشور نگران‌کننده است و آنان باید در برابر یک‌دیگر از «خویشتن‌داری» کار گیرند.

این وزارت افزوده است:‌ «از آن‌جا که منطقه پس از درگیری‌های تحمیلی و بی‌ثباتی‌های طولانی نفس امنیت و ثبات می‌کشد، لذا دو طرف باید در راستای تحکیم بیشتر ثبات منطقه‌ تلاش کنند و مسایل مورد اختلاف را از مجاری دیپلماتیک و گفت‌وگو حل کنند.»

اسلام‌آباد امروز اعلام کرد که یک سری حملات نظامی «دقیق و کاملاً هماهنگ و هدف‌دار» را علیه مخفی‌گاه‌های «تروریست‌ها» در ولایت سیستان و بلوچستان ایران انجام داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟