طالبان: فعالیت رسانه‌ها باید مطابق شریعت و خواست ما باشد

  • انتشار: ۲۵ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 168617

مولوی عطاالله عمری، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری طالبان می‌گوید که فعالیت رسانه‌ها باید در مطابقت با شریعت باشد.

خبرگزاری باختر زیر کنترل طالبان روز یک‌شنبه، ۲۴ جدی گزارش داده که عمری این موضوع را در دیدار با نعیم‌الحق حقانی، رییس اطلاعات و مرکز رسانه‌های طالبان بیان کرده است.

در خبرنامه‌ای این وزارت‌خانه آمده است: «فعالیت رسانه‌ها در چوکات شریعت اسلامی هیچ مشکل و ممانعتی ندارد و اگر خلاف شریعت باشد، در حکومت طالبان جا ندارد.»

با این حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز از رسانه‌ها خواسته است تا در چارچوب شریعت و براساس سیاست‌های این گروه فعالیت کنند.

مجاهد این اظهارات را در مراسم آغاز فعالیت رادیو «عینک» در لوگر بیان کرده است.

با آن‌که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، رسانه‌ها و خبرنگاران به‌شدت سرکوب شده‌اند، اما سخنگوی این گروه در این مراسم مدعی شده که رژیم طالبان حامی رسانه‌ها است.

این در حالی است که چند روز پیش سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرد که ویتنام، روسیه و افغانستان خطرناک‌ترین کشورها برای خبرنگاران هستند و طالبان از زمان تسلط دوباره‌شان بر کشور، رسانه‌های مستقل را سرکوب کرده‌اند.

این سازمان روز یک‌شنبه، ۱۰ جدی با نشر گزارشی نوشته است که طالبان رسانه‌های مستقل را سرکوب و خبرنگاران را به اتهام «جاسوسی» بازداشت کرده‌اند.

این نهاد خاطرنشان کرده است که طالبان در سال گذشته میلادی، ۲۱ خبرنگار را زندانی کرده‌اند و سه روزنامه‌نگار هنوز در زندان این گروه به‌سر می‌برند.

این گزارش از سوی طالبان رد شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟