طالبان: در ۶ ماه بیش از هشت هزار رویداد جنایی ثبت شده است

  • انتشار: ۳۰ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 157623

وزارت داخله گروه طالبان آمار می‌دهد که در شش ماه نخست سال روان خورشیدی، بیش از هشت هزار رویداد جنایی را در کشور به ثبت رسانده‌اند.

به نقل از طلوع نیوز، عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله طالبان در نشست خبری این وزارت می‌گوید که کابل بلندترین آمار رویدادهای جنایی را در شش ماه نخست سال روان خورشیدی دارد.

عبدالمتین قانع گفت: «به تعداد هشت هزار و دوصدو ده واقعات جرمی از سطح کشور نزد پولیس مبارزه با جرایم جنایی به ثبت رسیده است که از این واقعات شش هزار و هفت صدو پنجاه و شش واقعه آن از سوی پولیس کشف و به تعداد یک هزار و چهار صد و چهل و پنج واقعه تحت کشف قرار دارد.»

به گفته‌ی سخنگوی این وزارت، این رویداد‌ها شامل قتل، آدم‌ربایی، سرقت‌های مسلحانه، اختطاف و قاچاق اسلحه و انسان بوده است.

بربنیاد گزارش وزارت داخله، رویدادهای جنایی شش ماه نخست سال روان از این قراراند: ۹۳۵ رویداد قتل، ۱۱۲ رویداد رهزنی، ۲۵۰۲ رویداد سرقت، ۳۶۲ رویداد سرقت مسلحانه، ۱۸۲ رویداد تجاوز جنسی، ۲۱ رویداد اختطاف، ۵۸ رویداد قاچاق اموال، ۵۵ رویداد قاچاق اسلحه و ۴۲۸۲ رویداد خورد و بزرگ جنایی دیگر انجام شده که کابل با ثبت ۹۹۵ رویداد جنایی در صدر ولایت‌های کشور قرار دارد.

سخنگوی وزارت داخله طالبان می‌افزاید که در این مدت توانسته‌اند در بخش مبارزه با مواد مخدر نیز بیش از سه هزار و چهارصد عملیات را راه‌اندازی کنند.

به گفته‌ سخنگوی این وزارت، در شش ماه نخست سال روان، سرپرست این وزارت به هدف رسیدگی به مشکلات مردم و ایجاد اطمینان میان حکومت طالبان و ملت به چندین ولایت کشور نیز سفر کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟