طالبان در پنجشیر جمع‌آوری مبایل‌های هوشمند را از سر گرفتند

  • انتشار: ۱۴ عقرب ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 159235

منابع در ولایت پنجشیر می‌گویند که طالبان بار دیگر برای جمع‌آوری مبایل‌های هوشمند در بخش‌هایی از این ولایت، ایست‌های بازرسی ایجاد کرده‌اند.

به‌گفته‌ی منابع، نیروهای طالبان مبایل‎‌هایی که قابلیت ثبت ویدیو و تصاویر را دارند، از نزد نیروهای خود، کارمندان ملکی ادارات و برخی از شهروندان می‌گیرند. گفته می‌شود که در حال حاضر ایست‌های بازرسی طالبان در ولسوالی رخه و بازارک، مرکز پنجشیر ایجاد شده‌اند.

یک منبع توضیح داد که طالبان جمع‌آوری مبایل‌های هوشمند را تطبیق دستور رهبر این گروه می‌خوانند.

به‌گفته‌ی منبع، قبلا به برخی افراد به‌خاطر مبایل هوشمند کارت صادر می‌کردند، اما اکنون بدون هیچ شرطی مبایل‌های هوشمند را ضبط می‌کنند.

کارمند یکی از ادارات ملکی که خواست هویت‌اش فاش نشود، گفت که والی طالبان در پنجشیر در نامه‌ای گفته است که هیچ اداره‌ای از دستور جمع‌آوری مبایل هوشمند مستثنا نیست.

رهبر طالبان سال گذشته پس از آن دستور جمع‌آوری مبایل را صادر کرد که ویدیوهایی از تیرباران اسیران جنگی و غیرنظامیان و همچنین شکنجه‌ی افراد توسط نیروهای این گروه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

جمع‌آوری مبایل‌های هوشمند جلوگیری از انتشار چنین ویدیوها دانسته می‌شود.

طالبان در پنجشیر با مقاومت مسلحانه مواجه‌ شده‌اند. در حال حاضر گفته می‌شود که «جبهه مقاومت ملی افغانستان» در بلندی‌های پنجشیر نفوذ دارند. این جبهه اخیرا حملات خود را در برخی از ولایت‌ها علیه طالبان افزایش داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟