سیل در غور ۵۰ کشته برجای گذاشت

  • انتشار: ۲۹ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 181023

مسئولان محلی طالبان در غور از سرازیر شدن سیل در این ولایت خبر داده و می‌گویند که در این رویداد دست‌کم ۵۰ نفر کشته و ۱۰ تن دیگر مفقود شده‌اند.

مسئولان محلی طالبان در ولایت غور از کشته و مفقود شدن ۶۰ تن از باشندگان این ولایت در نتیجه‌ سیلاب روز جمعه، ۲۸ ثور خبر داده‌اند.

سخنگوی پولیس طالبان در غور گفته: «در اثر سرازیر شدن سیلاب‌های ویرانگر روز جمعه در ولایت غور و ولسوالی‌ها ۵۰ تن کشته و ۱۰ تن دیگر مفقود شده‌اند.»

او افزوده: «دو هزار منزل مسکونی به صورت کلی تخریب و تعداد ۴ هزار منزل مسکونی دیگر به صورت قسمی از بین رفته و تعداد ۲۵۰۰ دکان نیز به گونه‌ کلی از بین رفته است.»

بربنیاد گزارش‌ها، در این رویداد هزاران رأس مواشی تلف شده و بیش از ۵۰ عراده موتر نیز از بین رفته و همچنین صدها هکتار زمین زراعتی، صدها پل و پلچک نیز ویران و هزاران نهال‌ مثمر غیرمثمر نابود شده‌اند.

سخنگوی پولیس طالبان در غور در این زمینه گفته: «شاهراه‌ غور – کابل و غور – هرات و همچنین راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌های این ولایت به مرکز کاملا مسدود اند.»

این در حالی است که روز گذشته جمعه، ۲۸ ثور سیلاب‌های ویرانگر به شمول ولسوالی‌ها در روستاهای کندیوال، شیخ‌المند، تسرقی، بادگاه، مدرسه، کاسی، بند امیر، غلمین و آهنگران و دره‌ شیخ‌ها سرازیر شده است.

اخیرا سیلاب در کشور خسارات جانی و مالی زیادی برجا گذاشته است.

تنها در بغلان ۳۰۰ نفر جان باخته و هزاران نفر دیگر زخمی و بی‌خانمان شده‌اند.

در سرپل، سمنگان، بدخشان و هرات نیز سیل جان ده‌ها نفر را گرفته و هزاران خانه را ویران کرده و کشتزارهای مردم را نابود کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟