سازمان ملل طرف‌های درگیر در سودان را به نقض حقوق کودکان متهم کرد

  • انتشار: ۱۶ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 141603

هیئت سازمان ملل در سودان با ابراز نگرانی از ادامه درگیری های سودان، افزود که طرفین حقوق کودکان را نقض می کنند.

به نقل از رسانه‌های خارجی، این هیئت با صدور بیانیه‌ای وضعیت سودان را بسیار نگران کننده خواند و اعلام کرد، دفتر هیئت سازمان ملل در حفاظت از غیرنظامیان به نظارت بر وضعیت حقوق بشر و حفاظت در کشور ادامه می‌دهد. تداوم درگیری‌ها در مناطق مختلف سودان شهروندان از جمله زنان و کودکان را تحت تاثیر قرار داده است.

در این بیانیه آمده است، مقامات حقوق بشر تعداد زیادی رویداد از جمله قتل، دستگیری، ناپدید شدن احتمالی، حمله به بیمارستان‌ها، خشونت جنسی و سایر آزارهای شدید علیه کودکان را که توسط هر دو طرف درگیر انجام شده است، ثبت کرده‌اند.

به گفته منبع، این مقامات با هر دو طرف درگیر تماس گرفته و خواستار اقدام علیه عاملان و محافظت از غیرنظامیان و اموال آنها هستند.

والی دارفور سودان روز یکشنبه اعلام کرد، با ادامه اقدامات غارت و قتل این منطقه و شهروندان در معرض نقض‌های وحشتناک هستند. وی با توجه به تشدید بحران انسانی سودان از سازمان ملل خواست، از هر طریقی که می‌تواند کمک‌های انسانی را به این منطقه بفرستد.

دو طرف درگیر در سودان با میانجیگری آمریکا و عربستان به توافق آتش بسی دست یافتند که از شامگاه دوشنبه ۲۲ مه به مدت یک هفته اجرا شد؛ اما فضای تنش و درگیری‌های متناوب با وجود آتش بس ادامه دارد.

از سوی دیگر، الحارث ادریس، نماینده سودان در شورای امنیت اعلام کرد، خارطوم پذیرای همه ابتکارات عادلانه و سازنده برای بازگرداندن وضعیت انسانی به حالت عادی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟