سازمان صحی جهان: ویروس کرونا طی ماه گذشته جان ۱۰ هزار تن را در جهان گرفت

  • انتشار: ۲۳ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 168352

رییس سازمان صحی جهان با اشاره به افزایش خطر ابتلا به ویروس کرونا هشدار داده است که ماه گذشته نزدیک به ۱۰ هزار تن در اثر مبتلا شدن به این ویروس در جهان جان خود را از دست داده‌اند.

رسانه‌های بین‌المللی روز شنبه، ۱۳ جنوری گزارش داده‌اند که تدروس آدهانوم گبریسوس، رییس سازمان صحی جهان با اشاره به تجمعات در رخصتی‌ها و هوای سرد، گفته که در ماه دسامبر سال گذشته تعداد بستری‌های ویروس کرونا در شفاخانه‌های نزدیک به ۵۰ کشور، ۴۲ درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، بیشتر این واقعات در اروپا و امریکا ثبت شده‌اند.

رییس سازمان صحی جهان به خبرنگاران در جینیوا گفته است: «اگرچه مرگ ۱۰ هزار تن در ماه بسیار کمتر از اوج همه‌گیری است، اما این میزان از مرگ‌های قابل پیش‌گیری قابل قبول نیست.»

او از حکومت‌ها خواسته است تا بر ویروس کرونا نظارت داشته باشند و به از دسترسی مردم به واکسین و درمان اطمینان دهند.

گبریسوس اضافه کرده که نوع جدید کروناویروس JN.1 نام دارد و «واضح‌ترین شکل» در جهان است.

به باور وی، این نوع جدید اومیکرون است و واکسین‌های کنونی را برای جلوگیری آن می‌توان به کار برد.

این در حالی است که برپایه گزارش‌ها، طی هفته آخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی بستر شدن در شفاخانه‌های کووید-۱۹ حدود ۲۰ درصد در امریکا افزایش یافته است.

گفتنی است که ویروس کرونا برای نخستین بار در سال ۲۰۲۰ میلادی در ووهان چین شناسایی شد و به‌سرعت به سایر کشورها شیوع پیدا کرد.

در افغانستان نیز اولین مورد ابتلا به کرونا در پنجم حوت سال ۱۳۹۸ ثبت شد. از آن زمان تاکنون ده‌ها هزار تن به‌دلیل ابتلا به این ویروس در کشور جان داده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟