رییس گروه واگنر پیشنهاد کاهش تنش را پذیرفت

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 143747

دفتر ریاست‌جمهوری بلاروس اعلام کرده است که یوگنی پریگوژین، رییس گروه واگنر پیشنهاد الکساندر لوکاشنکو، رییس‌جمهور این کشور در پیوند به برداشتن گام‌های بیشتر برای کاهش تنش را پذیرفته است.

دفتر ریاست‌جمهوری بلاروس شنبه‌شب، ۲۴ جون، این موضوع را اعلام کرده است.

در همین حال، پریگوژین نیز با نشر یک نوار صوتی گفته است که برای جلوگیری از خون‌ریزی کاروان‌های نظامیان خود را به پایگاه‌ها بر می‌گرداند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که الکساندر لوکاشنکو با موافقت ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه با فرمانده گروه واگنر گفت‌وگو کرده است.

پوتین صبح امروز همتای بلاروس خود را در جریان وضعیت جنوب روسیه قرار داد و سران کشورها در مورد اقدام‌های مشترک توافق کردند.

در ادامه توافق‌ها، رییس‌جمهور بلاروس نیز با مشخص کردن وضعیت از طریق کانال خود و در توافق با پوتین، با پریگوژین گفت‌وگو کرد.

مذاکرات در طول روز ادامه داشت و در نتیجه آن‌ها، در مورد غیرقابل قبول بودن کشتار خونین در خاک روسیه به توافق رسیدند.

این در حالی است که پس از آن‌که رییس گروه شبه‌نظامی واگنر خواستار اقدام مسلحانه در مقابل وزارت دفاع روسیه شد، این وزارت اعلام کرد که قصد عملیات ضد تروریستی را در مسکو دارد.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در خطاب به مردم کشورش گفت همه کسانی‌که در تلاش برای شورش هستند مجازات اجتناب‌ناپذیری خواهند داشت و در برابر قانون و مردم پاسخ خواهند داد.

با این حال، ولادیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین نیز در واکنش به اوضاع روسیه گفته است که هرکس «راه شر» را انتخاب کند، خود را نابود می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟