رینا امیری: توجیهات و بهانه‌های طالبان در داخل، منطقه و جهان رد شده است

  • انتشار: ۲۰ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 1
  • شناسه مطلب: 156398

رینا امیری، نماینده ویژه امریکا در امور زنان افغانستان، با اشاره به استدلال طالبان در خصوص سیاست این گروه در قبال آموزش زنان و دختران می‌گوید که «توجیهات و بهانه‌های» طالبان در داخل افغانستان،‌ منطقه و جهان رد شده است.

امیری این اظهارات را بامداد پنج‌شنبه، ۲۰ میزان، به مناسبت «روز بین‌المللی دختر» مطرح کرده است.

او تاکید کرده که سیاست‌های سخت‌گیرانه طالبان الگوی خطرناکی را معرفی می‌کند که ممکن است دیگران نیز از آن الگوبرداری کنند و این الگو می‌تواند حقوق زنان و دختران را در همه جا به خطر اندازد.

رینا امیری نوشته است: «دختران عزیز افغانستان، در روز بین‌المللی دختر، قلب من عمیقا گرفته است، زیرا طالبان همچنان درخواست‌های داخلی و جهانی برای دسترسی دوباره شما به آموزش را نادیده می‌گیرند و شما را از رویاهایتان و افغانستان را از آینده بهتر محروم می‌کنند. اما امید خود را از دست ندهید.»

وی اضافه کرده است: «این به نفع جمعی ما است که به‌طور معنادار علیه این سیاست‌های افراطی مبارزه کنیم.»

گفتنی است که طالبان از زمان تسلط دوباره‌شان به این‌سو، افزون‌ بر منع آموزش دختران بالاتر از صنف ششم، محدودیت‌های فزاینده‌ای را بر زنان و دختران در افغانستان اعمال کرده‌اند.

منع تحصیل زنان و دختران در دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی، منع کار در ادارات دولتی به جز چند سکتور معدود، کار در موسسات غیرحکومتی داخلی و خارجی به‌شمول دفاتر ملل متحد، منع رفتن به حمام، پارک‌های تفریحی و ورزشگاه‌ها و بستن آرایشگاه‌ها بخشی از این محدودیت‌های طالبان بر زنان و دختران افغانستانی هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟