روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به زودی آغاز می‌شود

  • انتشار: ۸ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 53008

برخی منابع نزدیک به طالبان، می‌گویند که بر اساس توافقات کلی در نشست قطر، روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور؛ «سید اکبر آغا» یکی از مقام‌های پیشین گروه طالبان می گوید که در نشست قطر فیصله شده تا قبل از آغاز مذاکرات بعدی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان آغاز گردد.

این مقام پیشین طالبان گفت: “در نشست قطر فیصله شده که مذاکرات بعدی میان زلمی خلیل‌زاد و نمایندگان طالبان در آخر ماه فبروری برگزار شود و بنابراین دولت امریکا برای دادن اطمینان به طالبان خروج نیروهایش را از افغانستان در اول این ماه یا چند روز قبل از برگزاری مذاکرات بعدی، آغاز کند”.

به گفته او، آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان برای آغاز مذاکرات بعدی نمایندگان امریکا با طالبان مهم است و در غیر این صورت احتمالاً مذاکرات بعدی با چالش مواجه خواهد شد.

او تاکید کرد که مساله چگونگی آتش بس و توافقات دیگر در روند صلح در نشست‌های بعدی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

با این وجود، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در دیدار با رییس جمهور غنی گفته است که طالبان خواستار خروج نیروهای خارجی از افغانستان شده‌اند، اما تا هنوز  جانب امریکا با آنان در این خصوص به هیچگونه توافقی نرسیده است.

چهارمین دور مذاکرات صلح قطر پس از شش روز گفتگوهای فشرده روز شنبه (6 دلو) به پایان رسید و زلمی خلیل زاد شب گذشته جزئیات این توافقات را با رییس جمهور غنی شریک کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟