دیده‌بان حقوق بشر: پناه‌جویان افغانستانی با اخراج از پاکستان در معرض آزار طالبان قرار می‌گیرند

  • انتشار: ۲۰ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 156488

دیده‌بان حقوق بشر در واکنش به اخراج پناه‌جویان افغانستانی از پاکستان گفته که تهدید مقام‌های پاکستانی مبنی بر اخراج بیش از یک میلیون افغانستانی، آن‌ها را در معرض خطر شدید بازگرداندن به آزارواذیت و سایر سوءاستفاده‌های طالبان قرار می‌دهد.

دیده‌بان حقوق بشر روز پنج‌شنبه، ۲۰ میزان، با نشر گزارشی گفته که تصمیم دولت این کشور مبنی بر اخراج پناه‌جویان باعث افزایش خشونت‌ها علیه این افراد، حمله و بازداشت خودسرانه از سوی نیروهای امنیتی پاکستان شده است.

پاتریشیا گوسمن، معاون آسیایی در دیده‌بان حقوق بشر گفته است: «در حالی که کشورهای اسکان مجدد خود را به تعویق می‌اندازند و سازمان ملل متحد با اعلام پاکستان غافلگیر شده است، افغانستانی ها با خطر بازگرداندن به خانه‌های خود برای مواجهه با آزارواذیت طالبان و یک بحران انسانی روبه‌رویند.»

وی افزوده است: «افغانستانی ها در پاکستان مدت‌ها است که همانند یک توپ سیاسی بین دو کشور پاس داده می‌شوند.»

گفتنی است که دولت موقت پاکستان اعلام کرده است که پناه‌جویان افغانستانی را تا پایان ماه جاری میلادی از این کشور اخراج می‌کند.

این در حالی است که پیشتر سازمان ملل متحد نیز با این تصمیم حکومت پاکستان مخالفت کرده و از اسلام‌آباد خواست تا خروج اجباری پناه‌جویان افغانستانی را توقف دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟